Jump to content

Hvor mye er det moralsk å prute

Skipper Båtløs

Recommended Posts

Var og tittet på en Nor-dan 6100 i går, hvor prisforlangende var 180000. Den båten var noe av det styggeste jeg noen gang har sett...det var for det meste skitt både på skrog og innvendig, men kjølsvinet var fullt av grønt vann og bjørkeblader kalsejen så ut som det var dratt gjennom gjørma. Eieren hadde ikke benyttet båten i år, og den har stått udekket på henger siden høsten 2007. jeg så et potensiale i båten, for den var ganske hel ellers bortsett fra noen småting , men med et par dager med såpe og vann tror jeg det skulle bli ganske bra. Jeg sendte en mail med et bud på 130000 , men har ikke fått noe svar. Var det kanske et umoralsk bud jeg ga?

He he...morsom beskrivelse. Men jeg syntes ikke det var et umoralsk bud. Men nå vet jeg jo ikke årsmodell, motor etc, ei heller hva pris du kan sammenligne med, men et sted skal man jo begynne. La oss håpe han kommer med et motbud, så er du i gang. Lykke til

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

Sertifikat: D4 - ROC

Går å vurderer å legge ett bud som ikke ligger langt unna i pruting når det gjelder %. Jeg har tatt stilling til båtens tilstand- verdi på tilsvarende båter- og hva det vil koste å få båten i ship shape. Jeg har således kommet frem til en sum jeg mener er en kurant markedsverdi og som jeg er villig til å gi- men har også litt å gå på med tanke på eventuelt motbud... Går ikke båten for den summen- så har jeg tid til å se på andre båter senere...

- MartinL

Regner med at det er den båten med 66 hk Yanmar. Så fin ut. Ser at du kan ta Skibsplast 655 i bytte, og da er det mange å velge i. Ligger 49 på Finn nå. Ingen til 130' - 180.000,- men å bytte likt må vel kunne gå på noen av de. Vi anbefale at du satser på en nyere 4-takts motor.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Regner med at det er den båten med 66 hk Yanmar. Så fin ut. Ser at du kan ta Skibsplast 655 i bytte, og da er det mange å velge i. Ligger 49 på Finn nå. Ingen til 130' - 180.000,- men å bytte likt må vel kunne gå på noen av de. Vi anbefale at du satser på en nyere 4-takts motor.

Nei jeg regner med jeg må opp i ca. 200000

Enkelte trur kansje dem kan prute å gjøre hva dem vil lissom , fikk et bud på min på 150.000- under prisen. Da har jeg satt en ok pris mener mange , enda smeller en gubbe til å sier at han er villi til å gi meg 400.000- for båten . Jeg syntes det er litt frekt jeg da men , ok å prutte uannsett kansje .Men er jo en mellom ting også vel ? Blir ikkeno Åre på han trur jeg , ikke min i vært fall . Syntes foresten menge båter står endel overprisa på Finn , kansje det er for at folk skal få lov å prute mye og da tru at dem har gjort et kupp . Haster ikke med meg så , da er det bare å vente til neste dukker opp . For det dukker jo opp en kjøper en dag, håper jeg da .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77