Båtduden Startet 11.September.2008 Del på Facebook Startet 11.September.2008 Jeg bare lurer på Hvor på Vestlandet det er veldig fint og dra med båt? Helst innen Hordaland da ettersom jeg bare kjører en 17 foter med 50 hk akkurat nå Ville gjerne hvist om steder det er "forsvarlig" for en sjærgårdsjeep og kjøre :P Altså ikke ut i havet og sånt. Ville gjerne sett noen bilder om noen har. Jeg holder til på Feste på Lindås så er det noen som har noen tips i nærområdet der, så taes det også imot med glede. Jeg trenger noen nye steder og dra er lei den gamle ruten som er ned til bryggen kanskje litt ut mot Askøy og der, ikke det at det ikke er fint der! Noen som har peiling hvor lang tid det ville tatt og dratt fra bryggen til Nørdåsen egentlig? Har veldig lyst og dra inn i Nordåsen i sommertider, så mange fine badeplasser osv. Som sagt så er det akkurat nå bare en 17 foter jeg har så tips sånn til England foreksempel er vel heller uaktuelt :P Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 11.September.2008 Del på Facebook Svart 11.September.2008 (redigert) Siden du holder til på Feste er du midt i smørøyet, begynn med Lindås Slusene, ta tiden til hjelp og kjør roligt til du er kjent der inne Vil du rote rundt Askøy er Hjeltefjorden et godt alternativ, eller gå ut i Øygarden, begge plasser har et elderado av uthavner... Redigert 11.September.2008 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Lillefix Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Ta deg en tur over fensfjorden. Der finner du Skjerjehamn som har blitt en perle. Ellers er det mange flotte øyer å utforske i området rundt. Er ikke så langt i fra Feste dette. God tur Sitér dette innlegget Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post
Los Endos Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Blir jo et stykke med en 17 foter, men... ... du har jo paradis på jord i eget fylke. ...Fitjarøyane... Et fantastisk område, med uendelige muligheter. I gamle dager sa de at det var en holme/skjær for hver dag i året =365 stk. Så ble den ytterste delen av øyene overført til Bømlo i forbindelse med den nye veien ut til Brandasund, men fortsatt er det minst 365 holmer og skjær igjen. Trange sund, lune viker, god plass. Hva mer kan man ønske seg? Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Ta turen over Fensfjorden i fint vær og stikk over til Byrknesøy. Her er det et noen veldig smale sund som du kan gå gjennom med den lille båten din. http://kart.kystverket.no/default.aspx?min...=4〈=nor Det er også en veldig fin sandstrand i Sandevika, helt sør på Sandøy - rett over fjorden fra Mongstad. Her er det også gode fortøyningsmuligheter på den kommunale kaien, men utsatt ved sør - sørvestlig vind. http://kart.kystverket.no/default.aspx?min...=4〈=nor Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
2nd Trikker'n Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Vestlandet er fint, hvor som helst mellom Egersund og Trondheim Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Ta en titt i havneforumet -- mye god info der. Jeg våger å anbefale Risnes i Masfjorden -- det er ikke så langt unna din hjemmehavn og et artig sted. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Dalton Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Ta en tur innom Uskedalen, mellom Odda og Skånevik. Norges tredje beste marina, og en nydelig plass. Min kone og jeg var her på en mini-ferie for en stund siden. Riktig nok med bil, men alikevel... Vanskelig å komme seg til Vestlandet med båt fra indre Østlandet Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Sjarles Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Så var det dette med å huske navn på steder jeg har vært... Legger likevel ut et bilde av en koselig liten vik jeg var innom hvor det stod masse gamle naust tett i tett. Fant meg også en butikk, hvor jeg fikk kjøpt det aller nødvendigste jeg trengte for en dagstur. Stedet er forøvrig ikke så langt fra Kleppestø hvor det dessuten er kjøpesenter. Sitér dette innlegget Min blogg på baatplassen. Link to post
Capt'n Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Been there Mener å huske at det regnet Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
TrondT Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 I Os er det mange flotte uthavner, og flere av dem er tilrettelagt for camping. Vi lå noen dager i Oksabåsen og der var det gode muligheter for småbåter med telt. Se også Bergen Og Omland friluftsråd for alle friområder i Hordaland. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
turk Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Austevoll har veldig mange flotte steder. Var ofte på tur der i oppveksten. Eneste aber er at du må krysse Korsfjorden når du kommer nordra. Det kan ruske godt utpå hvis det blåser opp. Sitér dette innlegget Hyttefolk i båt Link to post
Båtduden Svart 14.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2008 Tusen takk for mange gode svar! Ser frem til mage fine båtturer nå :) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.September.2008 Del på Facebook Svart 14.September.2008 Hvor på Vestlandet det er ekstraordinært fint? Tja. Avgangshallen på Flesland? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.