Jump to content

Hvor på Vestlandet er det ekstraordinert fint?

Båtduden

Recommended Posts

Jeg bare lurer på Hvor på Vestlandet det er veldig fint og dra med båt? Helst innen Hordaland da ettersom jeg bare kjører en 17 foter med 50 hk akkurat nå :sailing:

Ville gjerne hvist om steder det er "forsvarlig" for en sjærgårdsjeep og kjøre :P Altså ikke ut i havet og sånt. Ville gjerne sett noen bilder om noen har.

Jeg holder til på Feste på Lindås så er det noen som har noen tips i nærområdet der, så taes det også imot med glede.

Jeg trenger noen nye steder og dra er lei den gamle ruten som er ned til bryggen kanskje litt ut mot Askøy og der, ikke det at det ikke er fint der!

Noen som har peiling hvor lang tid det ville tatt og dratt fra bryggen til Nørdåsen egentlig? Har veldig lyst og dra inn i Nordåsen i sommertider, så mange fine badeplasser osv. :lol:

Som sagt så er det akkurat nå bare en 17 foter jeg har så tips sånn til England foreksempel er vel heller uaktuelt :P

Takker for svar!

Siden du holder til på Feste er du midt i smørøyet, begynn med Lindås Slusene, ta tiden til hjelp og kjør roligt til du er kjent der inne :rolleyes:

Vil du rote rundt Askøy er Hjeltefjorden et godt alternativ, eller gå ut i Øygarden, begge plasser har et elderado av uthavner...

Redigert av 880 (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Blir jo et stykke med en 17 foter, men...

... du har jo paradis på jord i eget fylke.

...Fitjarøyane...

Et fantastisk område, med uendelige muligheter. I gamle dager sa de at det var en holme/skjær for hver dag i året =365 stk.

Så ble den ytterste delen av øyene overført til Bømlo i forbindelse med den nye veien ut til Brandasund, men fortsatt er det minst 365 holmer og skjær igjen.

Trange sund, lune viker, god plass. Hva mer kan man ønske seg?

Ta turen over Fensfjorden i fint vær og stikk over til Byrknesøy. Her er det et noen veldig smale sund som du kan gå gjennom med den lille båten din.

http://kart.kystverket.no/default.aspx?min...=4〈=nor

Det er også en veldig fin sandstrand i Sandevika, helt sør på Sandøy - rett over fjorden fra Mongstad. Her er det også gode fortøyningsmuligheter på den kommunale kaien, men utsatt ved sør - sørvestlig vind.

http://kart.kystverket.no/default.aspx?min...=4〈=nor

Bundin er bátleysur maður

Ta en tur innom Uskedalen, mellom Odda og Skånevik. Norges tredje beste marina, og en nydelig plass. Min kone og jeg var her på en mini-ferie for en stund siden. Riktig nok med bil, men alikevel... Vanskelig å komme seg til Vestlandet med båt fra indre Østlandet :lol:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Så var det dette med å huske navn på steder jeg har vært... Legger likevel ut et bilde av en koselig liten vik jeg var innom hvor det stod masse gamle naust tett i tett. Fant meg også en butikk, hvor jeg fikk kjøpt det aller nødvendigste jeg trengte for en dagstur. Stedet er forøvrig ikke så langt fra Kleppestø hvor det dessuten er kjøpesenter.

800pxbergen_by_night.jpg

Min blogg på baatplassen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...