Goran Startet 12.September.2008 Del på Facebook Startet 12.September.2008 Trenger jeg service i år? Snart er det tid for vinteropplag. Båten min, en -08 modell med Mercruiser 200hk hadde sist service på ca 30 timer på forsommeren. Nå er den snart kjørt 80 timer. Forhandler sier jeg BØR ta service ved 100 timer eller hvert år (det som kommer først) på drev og motor, for å opprettholde garantien. -Det er jo ganske dyrt å ta service, er det nødvendig å ta den allerede nå? Hva om jeg venter til etter neste sesong? Da har den hatt en service i -08 og en i -09..! Men det er kanskje ikke nok? Jeg mener, hvor mye service skal den ha egentlig...? (Får en følelse av at merkeverkstedene er veldig opptatt av å få suge mest mulig kroner ut av motoren..) Jeg har spurt forhandlerene som selvsagt mener jeg bør ta en service nå før vinteren. Jeg skal ha motoren på verksted uansett pga en garantisak, så spørsmålet er om jeg skal ta servicen med det samme. Det viktigste er selvsagt å ha en motor som er til å stole på, så jeg vil jo gjøre det som er "rett" Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Frøken Fryd Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Det fulgte vel med ett service hefte, noen av servicene er så enkle at man tar det selv, få med deg en som har mekket litt før. Er du redd for garanti/reklamasjon saker så tar du vare på kvitteringene på alle delene du har kjøpt, olje, filter osv... Sitér dette innlegget Link to post
Thega Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 Etter min mening er det alltid fornuftig og ta service hver høst (ny olje og smøring før vinteren) men siden du har hatt service i sommer ved 30 t så hadde jeg bare sørget for oljeskift i høst og så tilbake til vanlig service høsten -09 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.