Jump to content

Service på Mercruiser


Goran

Recommended Posts

Trenger jeg service i år?

 

Snart er det tid for vinteropplag. Båten min, en -08 modell med Mercruiser 200hk hadde sist service på ca 30 timer på forsommeren. Nå er den snart kjørt 80 timer. Forhandler sier jeg BØR ta service ved 100 timer eller hvert år (det som kommer først) på drev og motor, for å opprettholde garantien.

-Det er jo ganske dyrt å ta service, er det nødvendig å ta den allerede nå? Hva om jeg venter til etter neste sesong? Da har den hatt en service i -08 og en i -09..! Men det er kanskje ikke nok? Jeg mener, hvor mye service skal den ha egentlig...?

 

(Får en følelse av at merkeverkstedene er veldig opptatt av å få suge mest mulig kroner ut av motoren..)

 

Jeg har spurt forhandlerene som selvsagt mener jeg bør ta en service nå før vinteren.

 

Jeg skal ha motoren på verksted uansett pga en garantisak, så spørsmålet er om jeg skal ta servicen med det samme.

 

Det viktigste er selvsagt å ha en motor som er til å stole på, så jeg vil jo gjøre det som er "rett"

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

 

Sertifikat: D4 - ROC

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...