Dynamic 9200 Startet 13.September.2008 Link til dette innlegget Startet 13.September.2008 Nå har jeg fått vite at jeg har gjennomslag på 1 el flere sylindere på min 41A...Noen som har tatt denne jobben før?ca total delepris?Skal ta jobben selv i vinter.... Er usikker på om motoren blir montert inn i båten igjen etter overhaling da jeg gjerne skulle hatt en med litt mere hk i denne båten.. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Anbefaler på det sterkeste at du da oppgraderer til 41B-versjon!! Modifiserte foringer, stempler, etc. mvh Mateco Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Dynamic 9200 Svart 13.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Okay...noen som vet ca pris?og hvor mye arbeid det er? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Okay...noen som vet ca pris?og hvor mye arbeid det er? Dyrt, og sikkert uten båt fram til neste sommar Men det er bare å kontakte nærmaste VP-verksted, dei er nok flinkast til å gi deg en pekepinn på pris og arbeid Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Drevia har overhalingssett, men når jeg undersøkte dette for etpar år siden var prisene hos VP norge faktisk ikke så veldig mye høyere. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 For 4 år siden var overhalingssettet priset til ca 31,000 hos Bjordal og Madsen i Bergen. De estimerte med 40 timer på jobben, (fra sjø-til sjø) Betalte 72 båtpenger, med Turbo, og Sliping av koon på drev. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
geir874 Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 (redigert) Fikk pris på deler til min 41A motor Fra Nordic Motor 6Stk stempel og foring.15690 +mva Toppsett. 3800 +mva Bunnsett. 3800 +mva Frakt kommer i tillegg. Mvh Nordic Motor As Sigurd pettersen tlf 77830615 Redigert 13.September.2008 av geir874 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dynamic 9200 Svart 14.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Takker for svar...Synes jeg husker at det var en forretning som solgte ferdige ombyggingsett til 41B motoren....Noen som vet hvor de selger disse? Blir vel litt av en jobb dette.... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 var vel ikke så dyrt med stempler og foringer . men hva inneholder topp og bunn sett? hvis det gjelder bare pakninger , synes jeg det var svindyrt. er det med mariniseringspakninger også?? hvis motorkyndige beregner seg 40 timer på jobben. tror jeg du burde dobble den tiden og ta det som en kosejobb. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Fjordutsikt Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Hvorfor ikke sjekke med et storbilsenter - tviler på at det er forskjell på Volvo lastebilmotor og en båtmotor på de delene du trenger til en slik overhaling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.