Heaven can wait Startet 13.September.2008 Del på Facebook Startet 13.September.2008 Skal kjøpe båt, og dette blir første båt med litt størrelse. Jeg er på utkikk etter en båt som er god i sjøen - har 2 lugarer - helst 3, men minst 2 sitteplasser i kjøreretning. Burde kunne ligge på rundt 30 kts i marsfart. Har sett litt på forskjellige båter, men er begynt å nærme meg en Scand 360 SE fra 98.... noen som har erfaring med denne...fordeler, bakdeler? Er det andre båter mellom 30-36 fot som jeg har oversett? Alle inspill mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 står endel inne på denne tråden. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=39506 Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Heaven can wait Svart 13.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2008 (redigert) Takk for linken careka.. Har vært innom denne også.. men hadde vært greit å få vite litt mer om fordeler og bakdeler på båtene.. Har som sagt fallt litt for Scand... Hadde egentlig lyst på en 33 Scirocco, men det er så lite brukte av disse som faller i smak Redigert 13.September.2008 av Heaven can wait (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Hei, har bare hatt min Scand 360se i en drøy måneds tid, men så langt veldig posetivt overasket. Var ute i dag i relativt grov sjø og her er den bare suveren. Dette med krenking som mangen komenterer tror jeg bare er tilvenning og jeg føler det egentlig bare som "sportslig". Det som oppleves som et minus er salong i cabin som er veldig trang. Sitér dette innlegget Link to post
Heaven can wait Svart 13.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2008 Trang cabin ja... men hvor ofte er man der egentlig ... nede blir brukt til å sove og noen andre småaktiviteter, men kosen skjer jo oppe... likte også at di hadde pentryen oppe. Hvordan er det å ettermontere ankervinsj i baugen??? er dette mye styr? Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 14.September.2008 Del på Facebook Svart 14.September.2008 Har hatt 360SE i en sesong nå, jeg er veldig fornøyd med båten, veldig bra i sjøen, båten krenger litt ved svinging men det er bare en vanesak. Regner med at båten du kikker på har dobbelinnstalasjon. Som det er skrevet tidligere er det lite plass nede i salongen om man kan kalle det en salong, vi har ett bord der nede som vi har tatt vekk, benken blir egentlig bare brukt som lagerplass, jeg går å vurdere om jeg skal bygge om benken og skapseksjonen til en større kombi benk/soveplass. Jeg har ankervinsj i baugen, kan ikke se at det skal by på store problemer å etter monterer dette, det er to luker i baugen, den fremste er i bruk til vinsj og blytau, bau ankeret ligger pent under det integrerte baugspydet og er nesten ikke synlig når det ikke er i bruk, det største problemet blir vel kanskje å trekke de store kablene frem. SE utgaven har en veldig greit opplegg med kalesjen som legges inn i targabøylen, den høye vindskjermen gir veldig god le mot vinden i forhold til DC utgaven som har vesentlig lavere vindskjerm. Det jeg er mest fornøyd med er den store uteplassen, den er veldig bra. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Heaven can wait Svart 14.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2008 Takk for svar. Hva fikk dere til å velge 360 SE, var det andre aktuelle båter som var av interesse og hvorfor ble eventuelt ikke disse valgt. Har fått litt forkjærlighet for SE'en, å det er først å fremst den store uteplassen som gjør dette.. Virker som en sosial båt. Er veldig spent, skal å prøvekjøre en SE når jeg kommer iland.(er for tiden på jobb) Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 14.September.2008 Del på Facebook Svart 14.September.2008 (redigert) De båtene jeg vurderte og prøvde var Cranchi 34, Sessa 35 og Gobbi 315. Valget falt på Scand'en av forskjellige årsaker, men hovedårsaken var vel at kona slo i bordet og sa vis hun skulle fortsette å koke skulle det foregå utendørs og ikke nedenunder!! Jeg følte meg ikke nevneverdig kallet til å overta dette vervet, så det i seg selv gjorde valget enkelt Stor og romslig uteplassen var også avgjørende i tillegg til stort bad og romslig for- og stikkcabin. For ikke å glemme fjerning av kalesje, som nevnt ovenfor. Dette er den mest geniale metoden jeg har sett! Alt ihop fjernet og rullet inn i targabøylen på noen få minutter og like fort å dra den på igjen. Lykke til med båtkjøp Redigert 14.September.2008 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 15.September.2008 Del på Facebook Svart 15.September.2008 Jeg var i utgangspunket på utkikk etter en Nidelv 320 cruiser, men da en kamerat kjøpte denne båten falt både fruen og meg selv for denne båten, spesielt uteplassen. Båten er også en drøm å manøvrere med dobbel instalasjon og baugthruster. Du sier at du vurdere anker i baugen, dette er selvsagt kjekt å ha men jeg har brukt det en gang i løpet av sesongen, så vurdere behovet nøye. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
EIRINA Svart 15.September.2008 Del på Facebook Svart 15.September.2008 Vi så også på både Scand og Seeco ++ men endte opp med Joda det er vel det samme konseptet men vi angrer ikke joda er også en båt i samme kategori som er smal og smidig ligger bra i sjøen god og kjøre og ikke minst en båt med litt størrelse som er lett og finne plass til i gjeste havner. lykke til Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 15.September.2008 Del på Facebook Svart 15.September.2008 Joda 370 har en bedre løsning både innvendig og utvendig enn scand 360, den nye 360 har lik løsning utvendig som Joda men plassen som er i stikkabinen på Joda er veldig bra. Skorget på båtene er jo identiske. Tror heller ikke Joda har en modell med høy vindskjerm som SE modellen har Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Blue_Dragon Svart 15.September.2008 Del på Facebook Svart 15.September.2008 Han kikker jo på en 98 modell. Det sier vel noe om prisleiet. Windy 37 bør jo nevnes her. Det ligger en veldig billig 2004mod ute om den ikke er solgt. Sitér dette innlegget Link to post
halvorsen Svart 15.September.2008 Del på Facebook Svart 15.September.2008 hei hei vurderte denne jeg også , ente opp på en seavo 1030, ta deg en titt på disse liger noen billige på finn , lykke til med lakten på drømen, Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 15.September.2008 Del på Facebook Svart 15.September.2008 (redigert) "Heaven can wait" sa vel at han skulle se på / prøve en Scand 360SE -98 mod. Dette er jo en båt som ligger rundt mill'en. Da er vel kanskje ikke Windy 37 -04 mod å finne i denne prisklassen, heller ikke Joda 37 for den saks skyld. Redigert 15.September.2008 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Heaven can wait Svart 15.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2008 (redigert) Du sier at du vurdere anker i baugen, dette er selvsagt kjekt å ha men jeg har brukt det en gang i løpet av sesongen, så vurdere behovet nøye Hvorfor blir bauganker så lite brukt? Er det for at du kanskje ligger mot land da.. Ser for meg å ligge over natt mot land hadde ødelagt natte søvnen. Takk for svar forresten Redigert 15.September.2008 av Heaven can wait (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Heaven can wait Svart 15.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2008 Edo og Tassen. Jo jeg har sett på Seaco og Joda også, men jeg får litt allerigiske reaksjoner når jeg ser knepping på kalesjen. Både joda og Seaco virker som flotte båter. Chranci'en er jo en fin båt, men jeg liker ikke løsningen på baborsiden med solseng ved siden av førersetet. Blue Dragon. Jeg har sett litt på windy, det er egentlig favoritt.. bortsett fra prisen. Mest av alt kunne jeg tenke meg en Scirocco 33 HT, men den er så pass ny at selv en brukt blir jo over 2 mill. 37 mistral er jo også en fin båt, men den er jo egentlig bra lik Sciroccoen.. bare større. Takk for gode svar.... nå må jeg på finn å se litt til Sitér dette innlegget Link to post
Heaven can wait Svart 15.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2008 hmm... er det lov å spørre om hva dere mener er en fornuftig pris på en Scand 99 ( ikke 98 som jeg skrev feil i begynnelsen her) Sitér dette innlegget Link to post
halvorsen Svart 15.September.2008 Del på Facebook Svart 15.September.2008 hei hei he he enig med du bra lei den knepinga av kalesje seaco har en tyn typpe kalesje fra h.h med glilåser rundt minimalt med knaping Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 Hvorfor blir bauganker så lite brukt? Er det for at du kanskje ligger mot land da.. Ser for meg å ligge over natt mot land hadde ødelagt natte søvnen.Takk for svar forresten På tur ligger jeg ca 70% ute i skjærgården, da ligger jeg selvsagt med baugen mot land (da er baugsprydet suvernet til iland og ombordsstigning). Når jeg ligger i gjestehavner ligger jeg med hekken mot bryggen, men da er jeg stor sett fortøyd i bøyene som er lagt ut av gjestehavnen. De gangene jeg har brukt baug vinsjen er nå jeg har lagt på svai Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
alfb Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 hmm... er det lov å spørre om hva dere mener er en fornuftig pris på en Scand 99 ( ikke 98 som jeg skrev feil i begynnelsen her) En fornuftig pris her vil, etter min mening ligge på ca 1mill, viss båten har dobbel instalasjon, godt utstyrt og er hel og vellholdt Sitér dette innlegget Link to post
Heaven can wait Svart 16.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2008 På tur ligger jeg ca 70% ute i skjærgården, da ligger jeg selvsagt med baugen mot land (da er baugsprydet suvernet til iland og ombordsstigning).Når jeg ligger i gjestehavner ligger jeg med hekken mot bryggen, men da er jeg stor sett fortøyd i bøyene som er lagt ut av gjestehavnen. De gangene jeg har brukt baug vinsjen er nå jeg har lagt på svai Jeg har bare eid en gammel Draco som jeg solgte for ett par år siden, og den ble bare brukt med bauanker, har egentlig ikke brukt ankervinsj bak så noe særlig.....må vel kanskje begynne med det å da En fornuftig pris her vil, etter min mening ligge på ca 1mill, viss båten har dobbel instalasjon, godt utstyrt og er hel og vellholdt Det er noe i den duren jeg kunne tenke meg å gi for båten. Prisen på en båt er ikke så viktig bare man syns man har gjort ett godt kjøp tenker jeg. Er det noen kjente feil med disse båtene som man spesielt må sjekke når båten er såpass gammel? Sitér dette innlegget Link to post
Heaven can wait Svart 16.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2008 Hmm.... jeg trur jeg kopierer "sitat" litt feil i innleggene... får liksom ikke frem hvem jeg har tatt sitat fra?? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 Har du tatt en titt på denne type båt: Schaefer Yachts 360 ? 36 fot, 3.60 bredde. Elektrisk grill på badeplatformen, stor dobbeltseng i baugen, dobbeltseng med vinduer i vannnivå under førerplassen. Bad med eget dusj-kabinett :) solseng og god uteplass.. denne båten er storebroren til min, og min bror har en slik.. den er helt rå! :) Også fornuftig priser på dem. God kvalitet også.. Ta en titt, og evt. en telefon.. muligens de har noen brukte eller demo båter for salg. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Heaven can wait Svart 17.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2008 Hei Ulven Har sett litt på disse også, men jeg har satt meg en øvre grense på 1,5 så denne blir nok i overkant av den pris jeg hadde tenkt. Fin båt forresten Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 Hva er galt med Bavaria, da . Neida, helt seriøst, bør jo få en fin (og stor) Bavaria til mellom 1 og 1,5 mill. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.