Jump to content

Webasto startproblemer

crew

Recommended Posts

Ser at det er skrevet en del om dette på forumet, men finner ikke svar på følgende:

Har en 2,4 kw fra 1996. Kjører gjennom start programmet som den skal mener jeg , men det kommer ikke varme kun luft.

Ingen røyk fra varmeren utvendig heller.

Har prøvd med landstrømkobling også. Innvendig filter er skiftet nylig.

Har skrudd av dieseltilførselslangen for å sjekke at det var diesel i slangen. Ok.

Men når varmeren kjører startprogrammet er det ingen bevegelse i dieselen i slangen.

Betyr dette at varmeren ikke får diesel ?

Dersom dieselen ikke beveger seg i slangen, er det jo klart at den ikke får diesel. For å være sikker, koble fra litt slik at du får en luftboble inn i slangen. Dersom denne ikke beveger seg når pumpen tikker, er enten pumpen deffekt eller det er tett underveis et eller annet sted. Har du noe filter på slangen som kan ha tettet seg?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Dersom dieselen ikke beveger seg i slangen, er det jo klart at den ikke får diesel. For å være sikker, koble fra litt slik at du får en luftboble inn i slangen. Dersom denne ikke beveger seg når pumpen tikker, er enten pumpen deffekt eller det er tett underveis et eller annet sted. Har du noe filter på slangen som kan ha tettet seg?

Lars H.

Takk for respons.

Jeg har nettopp gjort det slik og luftboblen står helt i ro. Får sjekke videre rundt dieseltilførselen.

Tipper at du har for dårlige batterier. Typisk når varmeren oppfører seg slik så fremt den får diesel nok. Den krever utrolig mye strøm i oppstarten, så sjekk alle el.koblinger til varmeren.

Hadde samme problem på Wbastoen i Sagan min, starta opp motoren og da kom Webastoen også, rett å slett for lite spenning på batteriene for min del :smiley:

Takk for respons.

Tror ikke dette er problemet.

Varmeren oppfører seg likt om motoren er av, på eller tilkoblet landstrøm, men det kan vel vlikevel være dårlig kontakt ?