trollmor Startet 14.September.2008 Link til dette innlegget Startet 14.September.2008 Trenger hjelp til valg av en skjærgårdsjeep som går fint i vannet. Den bør også kunne brukes til fiske. Båten bør ha 25 hestekrefter. Den kan også gjerne ha avtagbar tofte. Styrekonsoll med vindskjerm er også et must. Hvilken båt kan dere anbefale. Har settt på Yamarin 4300. Noen som har erfaring med denne? Fint om dere opplyser om både positive og negative ting. Sitér dette innlegget Link to post
Conehead Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Jeg har en Askeladden 435 Lite og den kan absolutt anbefales. Meget trygg og god. Har hatt den i 3 sesonger og har ingen negative ting å melde. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Både Askeladden, Yamarin, Uttern og andre har kurante båter i den størrelsen du etterspør. Hvilken som er best er ikke godt og si. Anbefaler at du går til noen forhandlere og eventuelt kikker på de aktuelle båter du kunne tenke deg. Sitér dette innlegget Link to post
bindaling Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Har hatt en Buster M som var en veldig stødig, rask og fin båt til fisking. Ikke minst for to personer og med en 40 Hk Sitér dette innlegget Link to post
bindaling Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 (redigert) Slettet Redigert 15.September.2008 av bindaling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 (redigert) Har selv hatt en Blesser 440 som førstebåt. Veldig god båt, gikk 25 knop med 25 hk, 35 knop med 55 hk, og gikk i plan med tre (slanke) voksne på bakre benk med begge motoralternativer. Her er noen bilder av min, som jeg tok før jeg solgte den til forskningssjefen på forsvarets forskningsinstitutt. Når en så smart kar kjøper den, må den jo være bra? http://s3.photobucket.com/albums/y78/kodvaag/Blesser/ Putene på bildene fikk jeg en dame her i Kristiansand til å sy, og båten importerte jeg selv fra Riga i Latvia. Den ble så billig at jeg ikke tør si det. (Nypris = mye mindre enn jeg ga for den 10 år gamle 55 hesteren på hekken) Den er svært bred i forhold til lengden, så den er stødig, og du kan stå på ene siden uten at den krenger noe særlig. Med liten motor kan du slippe opp gassen veldig mye uten at den går ut av plan. Ettersom du ikke kan få "begge deler", både komfort og lettdrevenhet, så må jeg innrømme at den ikke er komfortabel i ruskevær. Men det er vel ikke mange båter på under 300 kg som er...? Lykke til med båtkjøp!!! Importøren her hjemmeside www.blesser.no forresten. Redigert 15.September.2008 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
trollmor Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Takk for svar. Skal prøve å få sett både askeladden og yamarin. Har hørt at askeladden kan slå litt i vannet. Stemmer dette? Flott å spørre deg siden du er fornøyd med båten. Jeg synes Askeladden 435 lite er en pen båt. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Du finner en meget positiv test/omtale av Askeladden 435 Lite her; http://www.askeladden.no/publish_files/435...inet_2_2005.pdf Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.