Jump to content

Olje eller lakk?

SkipsrederGranli

Recommended Posts

Kan på en måte ikke skryte for mye av min egen båt , men folk spør hva jeg har brukt da det er så jæ,,,, blankt inne . Har brun Benar olje og ca 50/50 med 3 stjerner's lakk oppi . Etter at alt er skrapa /pussa helt ned til beine så går jeg på med utblanda Benar , så pusser jeg mellom hvert strøk . Går på ettervært med 50/50 Benar 3 stjerne's , til det er bra . Det vil si sånn ca 6-8 lag , da blir det blankt vil jeg mene . Men det er sånn jeg gjør det , etter hva folk sier så blir det bra . Men du kan jo søke her på BP , så finner du om dette i bøtter tipper jeg .Har vært oppe til diskusjon ørtten ganger :wink:

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Jeg var i tvil om hva jeg skulle gjøre og tenkte som så.....

Der hvor det er sliteflater og i tillegg laminerte plater, med teak oppå; Da bruker jeg lakk.

Er det hel teak med mye detaljer som er vanskelig å pusse benytter jeg olje.

Store flater som er enkle å pusse; Lakk.

Jeg benytter blank lakk og avslutter halvblank. Synes treverket viser seg best frem da. Og på utseende er det ganske nærme oljet overflate.

Dersom man siden angrer på olje, så kan man alltids lakke over. Andre veien er det mer komplisert!!!

Ephifanes lakk. 1-komponent.

Ephifane teak sealer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...