Jump to content

Transportkrybbe til Princess 35

Sjøkua

Recommended Posts

feb_05_015.jpgfeb_05_016.jpg

Jeg knipset disse for noen år tilbake etter opptak i båthavna. Flapslengde omlag 40 cm, og hele arealet, minus trimplan skal fylles opp som en ser. Eieren påstod at det hadde god effekt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Skal også støpe den litt om under vannlinjen så den skyver vannet ut bak og ikke på siden, noe som gjør att hekken ikke graver seg så mye ned og farten øker. Dette er prøvd ut med bra resultat. Håper også att drivstoff forbruket også går litt ned med dette!

Vi får se om dette blir bra så kan du jo få malene minne!

Heisann dette hørtes veldig spennende ut! Kan dere dele litt mer info om dette?

Jeg er veldig interresert i de malene hvis dette fungerer!

MVH Morten

Vi kan følge opp denne tråden når jobben blir gjort. Jeg tror ikke det blir før etter påske for min del får da kan jeg gjøre jobben utendørs!

Det høres heilt kanon ut! Men er det en slik flaps som REM har bilder av du også skal lage?

REM: Skal du forlenge den plattformen du har, eller skal du lage ny? Jeg fikk kjøpt en ferdig som jeg har tilpasset og lagt oppå rør-rammen

til den gamle.

Beklager til trådstarter med avsporingen, men jeg ble litt revet med her nå..

Jeg hadde vel tengt å forlenge den jeg har, men er litt usikker på hvordan. Blir ikke et prosjekt jeg tar til vinteren tror jeg? Kanskje neste år? Hva slags plattform er det du har kjøpt, og har du et bilde kanskje?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Den plattforma så kjempe bra ut , men det er prisen også kansje når du har kjøpt den ferdig støpt ? Har en P 35 1990 mod i havna , han støpte større plattform og laga dør ut bak. Blei kjempe greier det og det til en ok pris , kontra å kjøpe den ferdig da . Men må jo kjenne noen eller klare jobben selv skal det bli til en ok pris og bra .

Sorry avsporingen igjen , men er vel intresant for dem fleste her dette ?

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Jeg hadde originalt plattformen med rør og trespiler, så forlengelsen av denne blir ca 40cm. Den totale lengden på midten er rund en meter

men siden den ikke har samme buen som akterspeilet, er den noe lengre på sidene. Jeg betalte 3500,- + mva for plattformen rett ut av formen. Det vil si at jeg måtte reinskjære den selv og tilpasse til skroget, samt behandle den på undersiden og montere fenderlist. Kjøpte lista på Maritim for ca. 1000lappen. Plattformen er støpt i form med divinsell kjerne, og hadde en veldig fin finnish. Jeg er i hvertfall fornøyd! :flag::yesnod:

• 2 uker senere...

Hei nå har båten kommet til hjemme havn!

Legger ut noen bilder av båten på vei inn til kai!

Bildene er litt dårlige da de er tatt med mobil

Har også video av utsettelsen men den er fortsatt på telefonen og må legges inn på pc`n.

Her kommer båten!!

02102008205.jpg

02102008206.jpg

02102008207.jpg

02102008208.jpg

02102008209.jpg

Her døper Arne om båten til MY LADY

02102008210.jpg

Dette var noen bilder av en velykket transport! :cheers:

MVH

Markus

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...