Sjøkua Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 dere skulle ikke vite om noen bilder av slik påstøp? før og etter? er princessen flat eller v bunnet helt bak? Har ikke noe bilder men har bare fått forklart dette. Skal ta bilder når jeg utfører jobben. Princessen er V bunnet helt bak. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Jeg knipset disse for noen år tilbake etter opptak i båthavna. Flapslengde omlag 40 cm, og hele arealet, minus trimplan skal fylles opp som en ser. Eieren påstod at det hadde god effekt. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
hifo Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 steike , det er jo slik jeg har tenkt å gjøre med min hifo. det er jo da bare en forlengelse av skroget ikke sant? står flapsen vinklet eller helt rett i forhold til bunnen fremover? takk for bildet :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
REM Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Ingen vinkling. Kun som en forlengelse av skroget. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
P35 Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Skal også støpe den litt om under vannlinjen så den skyver vannet ut bak og ikke på siden, noe som gjør att hekken ikke graver seg så mye ned og farten øker. Dette er prøvd ut med bra resultat. Håper også att drivstoff forbruket også går litt ned med dette! Vi får se om dette blir bra så kan du jo få malene minne! Heisann dette hørtes veldig spennende ut! Kan dere dele litt mer info om dette? Jeg er veldig interresert i de malene hvis dette fungerer! MVH Morten Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 (redigert) Vi kan følge opp denne tråden når jobben blir gjort. Jeg tror ikke det blir før etter påske for min del får da kan jeg gjøre jobben utendørs! Redigert 15.September.2008 av Sjøkua (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
P35 Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 Vi kan følge opp denne tråden når jobben blir gjort. Jeg tror ikke det blir før etter påske for min del får da kan jeg gjøre jobben utendørs! Det høres heilt kanon ut! Men er det en slik flaps som REM har bilder av du også skal lage? REM: Skal du forlenge den plattformen du har, eller skal du lage ny? Jeg fikk kjøpt en ferdig som jeg har tilpasset og lagt oppå rør-rammen til den gamle. Beklager til trådstarter med avsporingen, men jeg ble litt revet med her nå.. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 Jeg hadde vel tengt å forlenge den jeg har, men er litt usikker på hvordan. Blir ikke et prosjekt jeg tar til vinteren tror jeg? Kanskje neste år? Hva slags plattform er det du har kjøpt, og har du et bilde kanskje? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
power Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 (redigert) Dobbel Redigert 16.September.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 Er det rør eller glassfiberramme på plattformen din Rem ? Sitér dette innlegget Link to post
P35 Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 rem: Jeg kjøpte en ferdig støpt plattform fra et firma i Vestfold, tror det er de som støper Laguna. Plattformen var ca, 320x120cm men det gikk litt bort når jeg skar buen inn mot skroget. plattformet hadde en veldig fin finnish, men jeg må lakkere i vinter tenker jeg for å få riktig farge. Jeg har bilder, men jeg er litt usikker på hvordan legge dem inn her.. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 Til Power. Jeg har helstøpt platform med 2 rør som understøttelse. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
power Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 (redigert) P35 sjekk denne linken Rem: Du kan med andre ord støpe på samme måte som meg Redigert 16.September.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
P35 Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 (redigert) Skal vi se om dette går.. Det gikk jo fint.. Jeg må til med et par støtter ekstra inn under plattformen, men erfaringen fra ferien i 2 uker var helt fin. Neste prosjekt blir å skjære ut dør til plattformen.. Redigert 16.September.2008 av P35 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 Hvor mye lenger er plattingen enn originalen? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tine IV Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 Den plattforma så kjempe bra ut , men det er prisen også kansje når du har kjøpt den ferdig støpt ? Har en P 35 1990 mod i havna , han støpte større plattform og laga dør ut bak. Blei kjempe greier det og det til en ok pris , kontra å kjøpe den ferdig da . Men må jo kjenne noen eller klare jobben selv skal det bli til en ok pris og bra . Sorry avsporingen igjen , men er vel intresant for dem fleste her dette ? Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
P35 Svart 17.September.2008 Link til dette innlegget Svart 17.September.2008 Jeg hadde originalt plattformen med rør og trespiler, så forlengelsen av denne blir ca 40cm. Den totale lengden på midten er rund en meter men siden den ikke har samme buen som akterspeilet, er den noe lengre på sidene. Jeg betalte 3500,- + mva for plattformen rett ut av formen. Det vil si at jeg måtte reinskjære den selv og tilpasse til skroget, samt behandle den på undersiden og montere fenderlist. Kjøpte lista på Maritim for ca. 1000lappen. Plattformen er støpt i form med divinsell kjerne, og hadde en veldig fin finnish. Jeg er i hvertfall fornøyd! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 1.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 Da har jeg fått lagd krybbe å båten er nå på vei hjem med Nor Line. Jeg bygde om en transportkrybbe fra Sea Ray og tok målene fra noen fotografier jeg hadde. Resultatet ble slik: Ser bra ut dette vell??? Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 Steike flott krybbe det der...og båten ser ikke helt verst ut den heller Går sikkert helt flott. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Tine IV Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 Ser ut som turen gikk bra , men et lite referat hadde jo vært greit her ;) Båten kommer vel til oslo imårra vel ? Tipper det er litt sommerfugler i magan nu , bilder fra du henter den hadde vært knall . Lykke til med flott ny båt Kua . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sjøkua Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Hei nå har båten kommet til hjemme havn! Legger ut noen bilder av båten på vei inn til kai! Bildene er litt dårlige da de er tatt med mobil Har også video av utsettelsen men den er fortsatt på telefonen og må legges inn på pc`n. Her kommer båten!! Her døper Arne om båten til MY LADY Dette var noen bilder av en velykket transport! MVH Markus Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Vakkert. Da sees vi på fjorden i helga regner jeg med? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tine IV Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Grattis igjen ,ser høvdingen er klar med champisen . Da venter vi bare på video'n da og div bilder av skuta , lykke til med kjempe båt . Jeg kommer vel etter en gang Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sjøkua Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Vakkert. Da sees vi på fjorden i helga regner jeg med? Det kan hende har pratet om en tur til Borgen på lørdag men vet ikke helt enda! Vi skal ta opp båten til arne først på lørdag så får vi se Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.