Jump to content

voltmeter som hopper litt fra 14,4-16?

Seesnake

Recommended Posts

Hei i gjen. :crazy: Jeg er ikke sikker på om han nevnte om spenningen hoppet opp og ned. men dette kan jeg sjekke til uken da jeg bare kunne stikke innom om jeg lurte på noe. og det skal jeg gjøre så dere får vite eksakt hva han målte. Jeg husker veldig godt at han kalte dynamoen min for SYK og at det var brudd i den.

:eek: Jeg hadde ikke med relee som klikket og blei varmt. Jeg nevnte dette for han og han sa som flere her inne at jeg burde samtidig gå over alle koblingspunkter. Og det er nesten gjort. Men jeg kommer tilbake jeg :flag:

Her legger jeg ut et bilde av baksiden av den nye dynamoen :seeya:

Stemmer dette som på bilde med tekst?

Er det galt kan jeg ha rota litt :confused:

valeo.jpg

Er litt usikker på hvor den gamle kontakten til turtelleren satt.

Skal visst inn på W. Men er det + eller - som skal inn på W ???

Kan noen forklare meg dette og samtidig si hva W står for??

Jeg syntes det er litt rart at det ikke står verken + eller - på denne w-en.

Men dere kan det sikkert :flag::flag:

Seesnake :drink:

Redigert av Seesnake (see edit history)
Ta en titt på denne.

http://skyllermarks.se/bil-och-bat/

Bør jo ikke nødvendigvis kjøpe noe fra dem men det ligger en del relevant info her i noen .pdf filer.

Bare for ordens skyld, jeg selger ikke skyllermark sine saker, men har kjøpt noe kabler på SeaSea i Bærum.

Virker robust, og koster seff mer enn Biltema, som ligger tvers over gata.

Se på denne siden, der står det bra forklart om merking av dynamoer

Fikk tipset fra en anne tråd

Sollux 24 AC

Scand Baltic 29

Scand 360SE

Skulle det være sånt da må du se bort av W på dynamoet.

På W er det en vekselstrømimpuls mens en slik giver jobber med både likestrøm og pluss/minus.

Om at -den- giveren går mot minus, eller om den er gjennomgående vet ikke jeg.

Men det vet helt sikkert noen her og informasjonen kommer snart.

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Stemmer. Har bilde av tilkoblingen fra andre siden og det er på toppen av den blanke mutteren på bildet ditt. Hvis du har en sånn hvit plastkabelsko som er ubrukt i nærheten vil jeg prøvd å plugge den på der og se om turtelleren virker da. Alt er tatt etter hukommelsen men jeg er rimelig sikker på at uttaket ikke er på dynamoen ihvertfall.

i247335599_72856_2.jpg

Redigert av Amorøsa (see edit history)
  • 2 uker senere...

:flag: Nå er dynamoen montert og spenningsregulatoren fjernet for godt!!! :drink::drink: Detta gjorde susen!!!

Dere hadde rett. jeg brukte ikke W på dynamoen da den er til turtelleren. Nå hopper ikke lade-pila på styringspanelet, Nå gar heller ikke skille-relee varmt. Og Når jeg nå skrur av hovedstrømbryteren, ja da finnes det ikke snikstrøm i lampene mine heller(bla lampene i targabøyla, toalett-lampa osv)

Her har jeg hatt en overledning fra dag 1. :flag:

Tror egentlig at spenningsregulatoren var halveis gåen (mye rust) og rotor-brudd var påvist av verkstede.

Veeeeldig glad for at jeg kjøpte nå en dynamo med innebygd spenningsregulator :flag: Det angrer jeg ikke på.

Hvordan den gamle dynamoen opførte seg under testen skal jeg komme til bake til. Har ikke fått vært hos Triconor enda. Men det skal jeg legge ut her hvordan han målte motor/rotor-bruddet :smash:

Tusen takk for all hjelp. Dette er et mega-bra forum!!!! tusen takk :yesnod::yesnod:

Seesnake :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...