kristian Startet 17.April.2004 Del på Facebook Startet 17.April.2004 Utenfor Kristiansand i dag, dere kan jo gjette hvor det er Vanntempratur er bare 7 C Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 17.April.2004 Del på Facebook Svart 17.April.2004 Gjør et forsøk, øverst- ut fra Trysnes 2 & 3 fra Blidleia. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
`MINA' Svart 17.April.2004 Del på Facebook Svart 17.April.2004 Stokken øst, Skippergata og Nåløyet ( dette er fasiten ) Var selv ute i området der i dag. Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
kristian Svart 17.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2004 Helt riktig, det ble for lett for dere lokale. Stokken øst, Skippergata og Nåløye Hva med dere som ikke er fra Kristiansand, kan dere gjette denne? Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 Vanskelig siden vi ikke er fra kr.sand. kjenner nok ikke hvert skjær der nede. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
kristian Svart 18.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2004 Nei det er forstålig, det er innløpet til en liten pærle, spesiellt med østlig vind. Torsøya, rett øst for Kvåsefjorden, de med store båter 30+ og seil bør kjøre inn fra en annen side. Skal ta noen flere bilder når det er fint vær, så kan alle andre se hvor fint det er her nede. Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 , det er innløpet til en liten pærle, spesiellt med østlig vind. Torsøya, rett øst for Kvåsefjorden, de med store båter 30+ og seil bør kjøre inn fra en annen side. . Er bildet fra Torsøya tatt når du kjører ut mot vest ? Har aldri gått ut / inn den veien. Det er altså ikke noe problem med en 25 fot båt som stikker ca 80 cm ? De gangene vi er der kjører vi alltid inn fra utsiden. Ellers er "militærbukta" rett vest for Torsøy også å anbefale. Den ligger ytterst på østre Randøya. Men pass på grunne ca midt i innseilingen :diving Skal prøve å få lagt inn bilder av denne bukta senere. Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
kristian Svart 18.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2004 Ellers er den neste grunnen lengere inne merket, enig med deg om den fine plassen på sørsiden av Randøya. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 Enig - Torsøya er fin, men dog en godværshavn. Sydvesten kan ta her. Det er også et stygt skjær midt i "bukta" når du kommer inn den bredeste innseilingen. Her har mange gått på. Den smale innseilingen fra nord er også skummel, men om en vet om skjærene du nevner går det også greit. Militærbukta rett vest for Torsøya - hvilke er av buktene der er det? Har hørt flere som skryter av den. Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 19.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2004 Enig - Torsøya er fin, men dog en godværshavn. Sydvesten kan ta her. Det er også et stygt skjær midt i "bukta" når du kommer inn den bredeste innseilingen. Her har mange gått på. Den smale innseilingen fra nord er også skummel, men om en vet om skjærene du nevner går det også greit. Militærbukta rett vest for Torsøya - hvilke er av buktene der er det? Har hørt flere som skryter av den. Her ser du skjærene ved Tørsøya, man kan også gå inn fra Nordsiden med mindre båter, som du ser på tidligere foto i denne tråd. Randøyas militærbukt er her her er der som man ser et skjær midt på, hold til venstre på vei inn. Men det er grunn sannbund på innsiden også, man skal nok ikke stikke for dypt her. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 19.April.2004 Del på Facebook Svart 19.April.2004 akkurat! Jeg har sett denne "militærbukta" både fra sjøen og på kartet, når jeg ser hvor du mener. Men jeg har aldri våget meg inn der. Sant å si ser det temmelig trangt ut mellom skjæret og sandbunnen. Hvilke båt har du gått inn med? Artig at du bruker BlueChart plotter forresten. Samme som meg - veldig fornøyd med den Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 19.April.2004 Del på Facebook Svart 19.April.2004 Hvilke båt har du gått inn med? Vet ikke hvilken båt Kristian har, men jeg har ofte vært der med min Polar 25`. Ikke noe problem det. Ser ofte enda større båter der inne. Bare pass opp for grunnen i innseilingen. Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
kristian Svart 20.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2004 akkurat! Jeg har sett denne "militærbukta" både fra sjøen og på kartet, når jeg ser hvor du mener. Men jeg har aldri våget meg inn der. Sant å si ser det temmelig trangt ut mellom skjæret og sandbunnen. Hvilke båt har du gått inn med? Artig at du bruker BlueChart plotter forresten. Samme som meg - veldig fornøyd med den Jeg har en Nidelv 610, stikker vel 70 cm, ikke noe problem å gå inn, men når du kommer innefor skjæret, så er det ganske grunn sannbunn innover, så her kan man jo gå forsiktig. Ellers er du Garmin plotter 188c, Bluechart, og fått kopiert et program til å ta skjembilder fra et medlem her som heter "gacrux". Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Da skal jeg jammen prøve denne havna! Har en Nor Star 290 som stikker ca 0,9 så det burde gå greit. Ellers er det jo interessant at det er mange Kristiansandere og sørlendinger her inne. Hvor har dere hjemmehavn forresten, Kristian og GeV? Hva med å etablere eget område der vi kunne utveklse erfaringer m.h.t uthavner, dieselpriser, tisp om ditt og datt Har i løpet av vinteren sittet å plottet inn alle fine uthavner og steder på plotteren (samme plotter som deg Kristian!) som jeg har vært og fått anbefalt. Det ble noen hundre. Har dere andre gode tips f.eks. i Søgneskjærgården som jeg kanskje ikke vet om?? Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Da skal jeg jammen prøve denne havna! Har en Nor Star 290 som stikker ca 0,9 så det burde gå greit. Ellers er det jo interessant at det er mange Kristiansandere og sørlendinger her inne. Hvor har dere hjemmehavn forresten, Kristian og GeV? Hva med å etablere eget område der vi kunne utveklse erfaringer m.h.t uthavner, dieselpriser, tisp om ditt og datt Drivstoff børsen : https://baatplassen.no/i/index.php?showforum=52 Havneforum for V-A, A-A og Telemark : https://baatplassen.no/i/index.php?showforum=16 Se også mer på Medlemsider der det står en del nyttige tips og i Kategorier der du kan se om akkurat det du ønsker svar på har blitt spurt om tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 21.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2004 Da skal jeg jammen prøve denne havna! Har en Nor Star 290 som stikker ca 0,9 så det burde gå greit. Ellers er det jo interessant at det er mange Kristiansandere og sørlendinger her inne. Hvor har dere hjemmehavn forresten, Kristian og GeV? Hva med å etablere eget område der vi kunne utveklse erfaringer m.h.t uthavner, dieselpriser, tisp om ditt og datt Har i løpet av vinteren sittet å plottet inn alle fine uthavner og steder på plotteren (samme plotter som deg Kristian!) som jeg har vært og fått anbefalt. Det ble noen hundre. Har dere andre gode tips f.eks. i Søgneskjærgården som jeg kanskje ikke vet om?? Jeg ligger opp i Topdalselva, da jeg ikke har fått båtplass i Korsvik, som er den nærmeste havna til meg. Se litt på Havneforum, Vest Agder, der finner du endel uthavner. Skal legge inn flere når jeg kommer hjem fra jobb. Diesel i Kristiansand er billigst på Flekkerøya, skal legge inn et kart her senere. Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 21.April.2004 Del på Facebook Svart 21.April.2004 Jeg ligger i Korsvik. Leier plass der fremdeles. Ikke lett å få fast plass med det første der virker det som. Men dette letter nok når Rona / Hånes blir utbygd etterhvert. Korsvik er en grei plass, men kan være veldig utsatt for vær og vind. Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Victora III Svart 21.April.2004 Del på Facebook Svart 21.April.2004 Jeg ligger også i Korsvik. Har også leid plass der. Det ideelle er plass i Korsvikkilen, men prisene der inn kan en bare le av. Hørte en som nylig solgte plass der til 160.000 :flag: Så snart plassen i Hånes- og Ronsbukta er på plass får vi håpe at prisen moderere seg litt på hele østsida av byen! Har vært inne å sett på de uthavnene som ble lagt ut og fant en del ok tips der på et par steder jeg ikke hadde vært. Flott om du legger ut flere! Skal også se om jeg kan få lagt ut noen perler jeg vet om. Apropo dieselpriser: Har også fylt på Flekkerøya som har vært desidert billigst, men fikk nylig tips om at Hydro/Texaaco har en pumpe på Kai 6 i byen der en også får veldig billig diesel- vel og merke om du skaffer deg et truck-kort. Det skal jeg sjekke ut nærmere når jeg får tid. Noen av dere som har hørt om dette? Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 21.April.2004 Del på Facebook Svart 21.April.2004 Så snart plassen i Hånes- og Ronsbukta er på plass får vi håpe at prisen moderere seg litt på hele østsida av byen! Tror beklageligvis ikke vi kan regne med at prisene vil gå ned på båtplassene. Det er kommunen som har faste satser på hva de skal ha for de forskjellige breddene. Tviler sterkt på at disse satsene vil bli redusert selv om de bygger ut med flere plasser [glow=red,2,300]GeV [/glow] Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
KAT Svart 21.April.2004 Del på Facebook Svart 21.April.2004 Det ideelle er plass i Korsvikkilen, men prisene der inn kan en bare le av. Hørte en som nylig solgte plass der til 160.000 :lol: Apropo dieselpriser: Har også fylt på Flekkerøya som har vært desidert billigst, men fikk nylig tips om at Hydro/Texaaco har en pumpe på Kai 6 i byen der en også får veldig billig diesel- vel og merke om du skaffer deg et truck-kort. Det skal jeg sjekke ut nærmere når jeg får tid. Noen av dere som har hørt om dette? Hei. Du må skille mellom Korsvikkilen og Søylekilen når du skal sammenligne priser. Korsvikkilen er kommunal og Søylekilen er privat. Kjøpte du båtplass i Korsvikkilen (av kommunene) i feks. 1985 betalte du kanske bare 5.000,- Når du selger i 2004 får du bare igjen 5.000,- Basta. Nemlig det kommunen kaller for innskudd. Men kommunen selger plassen din videre for ca. 50.000,- Kjøpte du plass i Søylekilen i 1985 og betalte den uhyrlige pris av kr. 25.000.- kan du idag selge for ca. 150.000,- Og pengene er rett i lomma. Båtplasspriser er så mangt. Og med disse priser regner jeg med at Lars H. holder seg langt unna Sørlandet. (Ref. hans tidligere utblåsninger mot alt som smaker av Sørlandet) Han får til nød passere (men vi skal være på vakt- du kjenner til Odderøya kanonene) når han emigrerer til Stavanger igjen når han går av med pensjon. Håper ikke det er så lenge til KAT Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 22.April.2004 Del på Facebook Svart 22.April.2004 Jeg mener selvsagt Søylekilen - det gikk litt fort! Du har selvsagt et poeng i at du får pengene i gjen, men jeg er nå likevel ikke så sikker på om ikke prisene vil flate noe ut eller synke noe på disse dyreste plassene når tilgangen blir bedre. Det er jo sånn markede fungerer ellers. Når det gjelder de kommunale plassene i Korsvik hørte jeg nylig at småbåtkontoret visstnok fordeler ut plasser lang i fra etter ansinitetsprinsippet. En jeg kjenner har stått på liste i 6 år, mens en annen fikk plass etter 3 år - han kjente visstnok folk der nede :discuss Slik kan vi jo ikke ha det! Men hvem kan kontrollere hva de folka gjør da? Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 23.April.2004 Del på Facebook Svart 23.April.2004 Når det gjelder de kommunale plassene i Korsvik hørte jeg nylig at småbåtkontoret visstnok fordeler ut plasser lang i fra etter ansinitetsprinsippet. En jeg kjenner har stått på liste i 6 år, mens en annen fikk plass etter 3 år - han kjente visstnok folk der nede :discuss Slik kan vi jo ikke ha det! Men hvem kan kontrollere hva de folka gjør da?Ja,det går jo noen rykter om at det er tilfelle. Har imidlertid ikke sett det selv. Men som du vet så kan det være nyttig å ha bekjenskaper - om det så skulle være i kommunen. Men han som du nevner har stått på venteliste i 6 år har nok ikke vært flink nok til å pisse Havnekontoret opp etter ryggen - eller han har ikke mast nok. Har du båtplass et annet sted i byen, og vil bytte, kan du delta i en bytteordning som Havnekontoret bestyrer. KAT Sitér dette innlegget Link to post
Arne Lian Svart 23.April.2004 Del på Facebook Svart 23.April.2004 Når det gjelder de kommunale plassene i Korsvik hørte jeg nylig at småbåtkontoret visstnok fordeler ut plasser lang i fra etter ansinitetsprinsippet. En jeg kjenner har stått på liste i 6 år, mens en annen fikk plass etter 3 år - han kjente visstnok folk der nede :discuss Slik kan vi jo ikke ha det! Men hvem kan kontrollere hva de folka gjør da? Satte meg opp på havnevesenets venteliste på innskuddsbrygge for 2,5 år siden. Det var mest for å ha en back-up løsning om jeg skulle miste dagens plass. Ønskene var Langfeldts Allmenning og Bertes, og i denne rekkefølgen. Har ennå ikke hørt noe. En arbeidkollega kjøpte båt ifjor sommer og stakk innom Havnekontoret og spurte om de hadde innskuddsplass. Selfølgelig fikk han denne på rappen, og i Langfeldts uten å ha stått på venteliste i det hele tatt!Enten har de ikke kontroll, ellers er hele greia korrupt! Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 23.April.2004 Del på Facebook Svart 23.April.2004 ....... En arbeidkollega kjøpte båt ifjor sommer og stakk innom Havnekontoret og spurte om de hadde innskuddsplass. Selfølgelig fikk han denne på rappen, og i Langfeldts uten å ha stått på venteliste i det hele tatt! Enten har de ikke kontroll, ellers er hele greia korrupt! Vil nok heller tro at de ikke har kontroll. Det er vel ikke noen i kommunen som er korrupt ? Har selv vært på venteliste, men det skjer ikke noe før en purrer. Ikke bare en gang - men ofte. Men nå er det kommet ei dame der så kanskje hun fikser det bedre. KAT Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 24.April.2004 Del på Facebook Svart 24.April.2004 Men nå er det kommet ei dame der så kanskje hun fikser det bedre. KAT Jeg tror fremdeles ikke det blir bedre der selv med en dame til å styre dette. Har selv stått på venteliste i 7 år i Korsvika. Ikke alle disse årene har vært aktuelle for meg med båt der, men sto på lista for det. Hørte ikke noe fra de noen gang. Men hver gang jeg ringte flyttet de meg oppover på lista !!!!!!!!!! Virket ikke som det var automatikk i dette. De siste årene ( 3 år ) hvor det igjen er aktuelt med båtplass igjen, har jeg flere ganger opplevd at noen har tatt en tlf og fått innskuddsplass på sparket !!!! Dette uten å ha vært registrert på neon venteliste en gang ! Tror det er manglende systemer som ødelegger for oss her ! Det eneste som hjelper er å ringe, ringe, ringe og ringe til småbåt kontoret ! Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.