Jump to content

Oversikt over nautiske avstander mellom geografiske steder.

Verrie

Recommended Posts

KNBF ga for noen år siden ut en bok med skjematisk oversikt over nautiske mil mellom byer, på en svært enkel måte. Man kunne blant annet finne Moss, og langsmed tabell finne avstand til eksempelvis Kristiansand.

Noen som har en slik oversikt liggende som går an å legge ut her ?

Lurer på om ikke jeg har sett dette i den Norske Los, men den er jo ikke alltid i pc. vesken den heller

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det er jeg fullstendig klar over JanT, men sjøkart er ikke med over alt, men det er pc samt diverse oversikter.

jada, men "noen" som har lyst - og tid - kan jo gjøre det jeg skrev, og legge tabellen her på BP. :yesnod:

Edited by JanT (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Genialt med world port distances.

Finner ut at herfra til Arendal er det 862 nautiske mil, hvilket skulle bli 35 timer i konstant fart på 25 knop, og ca 1200 liter diesel (hver vei).

Må jo planlegge neste ferietur :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78