Jump to content

Hvor får jeg fatt i en plasttønne i Østfold

joelle

Recommended Posts

Siden du bor i Sarpsborg har du to alternativer:

1. Du kan forsøke med plastdunken du har fått til returpapir, den pleier å være renere enn søppeldunken..

2. kjør båten opp elva og dra den på land på Alvim, Greåker e.l. Da har du kjørt i ferskvann siden du passerte Øra... Får ikke bedre gjennomspyling enn det. :yesnod:

Noen som har ett vidundermiddel, eller eventuelt ett knakende godt kjerringråd, for å løse opp saltavleiringer i motoren.

Siden du bor i Sarpsborg har du to alternativer:

1. Du kan forsøke med plastdunken du har fått til returpapir, den pleier å være renere enn søppeldunken..

2. kjør båten opp elva og dra den på land på Alvim, Greåker e.l. Da har du kjørt i ferskvann siden du passerte Øra... Får ikke bedre gjennomspyling enn det. :yesnod:

Noen som har ett vidundermiddel, eller eventuelt ett knakende godt kjerringråd, for å løse opp saltavleiringer i motoren.

jeg har hatt båten i vister hele sommern, men vil kjøre motorn sånn at olje blir lettere og skifte, ok kjøre den tom for bensin inne i forgasser osv.

Jeg fikk et par slike tønner av min bror, han jobber med vaskemidler etc til vaskehaller osv.. de hadde endel av dem vist.. kjempefine fat.

Videre så er det vel greit å blande i frostveske i tønna når en kjører motorene osv, da er man sikret til vinteren selv om den skal lagres inne.. (kan komme spreng kulde, og det kan ligge vann her og der i motoren etterpå i en liten krok..

Også "smører" det vel i kanalene slik at det ikke ligger å 'irrer' i vinter..

Biltema har rimelig frostveske som er god nok til dette formålet etter hva jeg tror.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Videre så er det vel greit å blande i frostveske i tønna når en kjører motorene osv, da er man sikret til vinteren selv om den skal lagres inne.. (kan komme spreng kulde, og det kan ligge vann her og der i motoren etterpå i en liten krok..

Har i "alle år" ferskvannskjørt motorene uten bruk av frostvese og enten latt motorene stå på båten under vinterlagring utendørs, eller i uisolert bod og har aldri opplevd dette som noe problem. Bor i et område hvor det nesten hver vinter kan bli mere enn 20 blå grader!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 8 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...