muff Startet 18.September.2008 Del på Facebook Startet 18.September.2008 Hei Alle sammen Ford 2704T/2704TI kom denne i noen bil/lastebil? pga jeg har mariniseringen men trenger en motor å sette det på tenkte å ha motoren i min 28ft Summer Dream. Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 18.September.2008 Del på Facebook Svart 18.September.2008 Ford cargo fra sytti åtti tallet videre ford traktorer, Generatorer. Dette er normalt motorer som er lett å få tak i. Sitér dette innlegget Link to post
muff Svart 19.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2008 Er det feks motoren som står i denne? http://www.finn.no/finn/b2b/truck/object?f...amp;WT.svl=Link Mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 19.September.2008 Del på Facebook Svart 19.September.2008 hvis den er seks sylindret 5,95 liter er det den motoren siden den er på 135 hk er det mest sansynlig riktig motor. det er en dover blokk på 6,2 liter den motoren er feil i denne sammenheng. For å være sikker få selger til å ta betegnelsen og ring Kd trading. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 19.September.2008 Del på Facebook Svart 19.September.2008 Ser det er en del vranglære her og nødvendig med litt avklaring så ikke "muffen" går frempå. 2704 er en såkalt Dorset-motor. I bil kaltes den 360 turbo da sylindervolumet var 360 kubikktommer som tilsvarer knappe 6 liter. Den ble brukt i D-serie lastebil. D-800 Custom Cab på 70-tallet. Effekten var 150 Hk. 2704 ET hadde mellomkjøler og effekt på 180 Hk og har aldri vært brukt i Fords lastebiler. Cargo hadde ikke Dorset-motor. Motortypen her var Dover som var nokså lik å se på,men en annen og mer moderne konstruksjon.Dover-motoren kom sammen med Cargo. Dorset var levert som 360 cid og 365 cid. 360 turbo hadde innsatte sylinderforinger av kromstål. 365 ble kalt parent bore fordi stempelet gikk rett i blokka og derav større volum. Alle 365 var såkalt NA-motorer, som står for normally aspirated = sugemotor Sitér dette innlegget Link to post
muff Svart 19.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2008 oki takk at det er mange våkene mennesker her :) Men hvem motor er det jeg skal ha? og hvem lastebil kan jeg hente den ifra! har lyst på Turbo motor. Da tidligere eier mente de 130hk som er nå var muligens litt i minste laget. 150hk eller 180hk hadde vært perfekt :D Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 19.September.2008 Del på Facebook Svart 19.September.2008 Som jeg nevnte så ble motoren brukt i D-800 Custom Cab http://www.anlast.com/view/?id=45422 Dette er ikke en D-800, men bilene så slik ut. Du finner neppe så mange slike i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.