Jump to content

Tips for polering av dekk med små riller

Harmony

Recommended Posts

Søker gode tips for hvordan man best får polert dekk som har små riller! Utfordringen er som kjent at det er vanskelig å få polert bort polishen som setter seg i de små rillene på dekket. Kanskje en myk håndbørste er tingen,- eller finnes det noen gode alternative råd der ute :sailing: ?

Jeg tror man bare må innse at det er klin umulig å holde hele dekket like hvitt som de blanke flatene. Og hvis man polerer for hardt på antisklibelegget er jeg redd det skal tape gripeevnen. Men hvis noen vet noe lurt er det jo bare å si fra...

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Jeg bruke først HEMPEL Yacht Cleaner så polere jeg med Wash Wax .Beskytter både gelcoat, malte og lakkerte flater. Ypperlig til vedlikehold av mønstrede dekk. Wash Wax kan tilsettes i skyllevannet. Brukes over vannlinjen. Overflaten må være helt ren, fettfri og tørr. Ved behov rengjør med Boat Shampoo, skyll med ferskvann og la tørke.

Har du sett denne før Østkyst Hustler :wink:

imgp2463.jpg

Edited by power (see edit history)

Ånei, det er ikke klin umulig, men det er meget tidkrevende. Vi har et slags rutmønster som antiskli, og jeg bruker bomullspapir fra Lotus for å gnukke og gni i samme retning rillene går. Begge retninger. Jeg bruker vanlig polish på dette. Første runde brukte jeg Autosol, for feltene var meget svarte og stygge. Da blir det rent, blankt og fortsatt antisklieffekt.

Da blir det slik:

antiskli.jpg

Jeg bruker en skrubbekost og såpevann til å rengjøre.

Spyler etterpå med høytrykkspyler og universal rengjøring.

Til slutt har jeg på voks. Har også brukt rubber rens, da denne gjør at gulfargen på båten blir som "ny".

Men det kan det bli et "skli felt" og ikke "antiskli felt" etterpå..... :crazy: