Jump to content

Skifte motor i Nidelv 24

svhhsv

Recommended Posts

Jeg har starter en tråd på dette spørsmålet. Søk på nidelv24 og du kan se hvilke svar jeg fikk. Jeg har sjekket litt i markedet og kommet frem til at det stort sett er 2 motorer som passer, nemlig Sabb Iveco og Nanni. Min Nidelv er fra 1975 og senteravstand fra motorlabb til motorlabb er ca. 41 cm. Plassen til motoren under dørken er 49 cm. Jeg tror du har samme størrelse.

Jeg kommer til å gå for en Sabb Iveco 40 HK 4 sylindret. Se svaret/foto fra Sjarles på min tråd. Denne kommer på ca. 75.000 + ny propell + eksosanlegg osv. Iflg Sjarles, så gjør hans Nidelv nå 10 knop - marsfart 8 knop.

Venter på pris fra verkstedet på Tjøme på motor, arbeid osv. De vil sjekke om jeg må bytte aksel. Et annet alternativ er Sabb Iveco 30 HK - 3 sylindret. Den koster kr. 63.000.- + propell.

(Se http://www.sabb.no/CDA/homepg.aspx)

Nannien koster kr. 67000 for 29 HK og kr. 80000 for 37,5 hk. (Se www.nannidiesel.com)

Sole diesel har også bra motorer, men de er for store.

Uansett ser det ut som prisen fort blir rundt kr. 90 - 100.000.-.

Redigert av Helge Nidelv 24 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...