Jump to content

På jakt etter Simms 6 cyl inline dieselpumpe

svarga

Recommended Posts

Jeg har havnet i trøbbel med skøyta mi og ligger nå "skipbruden" langs sørlandskysten. Etter intens feilsøking viser det seg å være defekt i dieselpumpa, nærere bestemt plungerfjærene inne i pumpa. Pumpa ellers virker fint, men 4 av 6 fjører er brudd i og den verste på 4 steder. denne sylinderen får ikke lenger fuel, mens de andre klarer seg foreløpig.

Vil være veldig tekknemmelig dersom noen kan vise meg hvor jeg får tak i slike fjører, evt en avlagt dieselpumpe som jeg kan ta fjærer fra. Pumpa finnes også såvidt jeg kan se på nettet som Minimec (ser helt like ut).

Tviler på at du kan skifte nevnte fjærer og deretter få pumpa til å levere korrekt mengde uten å kjøre denne i testbenk etterpå. Vil anbefale deg å levere pumpa til et velrenomert dieselpumpeverksted for reparasjon.Alternativt gå ut på bruktmarkedet.

Ser poenget, og det har jeg forsåvidt tenkt til, men den har altså gått strålende på 4 knekte (helt til en knakk en gang for mye) så målet var å komme meg fra der jeg ligger nå, til dit jeg skal. så kan vi reparere skikkelig :-) men det er mulig jeg er mer optimist enn det jeg har grunnlag for.