svarga Startet 21.September.2008 Del på Facebook Startet 21.September.2008 Jeg har havnet i trøbbel med skøyta mi og ligger nå "skipbruden" langs sørlandskysten. Etter intens feilsøking viser det seg å være defekt i dieselpumpa, nærere bestemt plungerfjærene inne i pumpa. Pumpa ellers virker fint, men 4 av 6 fjører er brudd i og den verste på 4 steder. denne sylinderen får ikke lenger fuel, mens de andre klarer seg foreløpig. Vil være veldig tekknemmelig dersom noen kan vise meg hvor jeg får tak i slike fjører, evt en avlagt dieselpumpe som jeg kan ta fjærer fra. Pumpa finnes også såvidt jeg kan se på nettet som Minimec (ser helt like ut). Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 21.September.2008 Del på Facebook Svart 21.September.2008 Tviler på at du kan skifte nevnte fjærer og deretter få pumpa til å levere korrekt mengde uten å kjøre denne i testbenk etterpå. Vil anbefale deg å levere pumpa til et velrenomert dieselpumpeverksted for reparasjon.Alternativt gå ut på bruktmarkedet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.September.2008 Del på Facebook Svart 21.September.2008 Jeg har et par firesylinders Simms Minimec pumper til salgs, om deler kan brukes fra disse... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
svarga Svart 21.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2008 Ser poenget, og det har jeg forsåvidt tenkt til, men den har altså gått strålende på 4 knekte (helt til en knakk en gang for mye) så målet var å komme meg fra der jeg ligger nå, til dit jeg skal. så kan vi reparere skikkelig :-) men det er mulig jeg er mer optimist enn det jeg har grunnlag for. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 21.September.2008 Del på Facebook Svart 21.September.2008 Ta kontakt med Maritim Diesel og legg frem problemet ditt. Har gode erfaringer med dem... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
index Svart 24.September.2008 Del på Facebook Svart 24.September.2008 Fant nettopp et innlegg på Båtmagasinets sider fra en som skal selge en slik pumpe! Noe for deg? Simms/Ford pumpe Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.