FOX Startet 21.September.2008 Del på Facebook Startet 21.September.2008 Har kjøpt bruktbåt med Ford Mermaid type 2728T, 240Hk. Er det noen som har, eller vet hvor jeg kan få tak i / laste ned brukerhåndbok til denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 21.September.2008 Del på Facebook Svart 21.September.2008 Her finn du teknisk info og brukarhandbok for Ford 2720-serien (inkl. 2728): http://www.kdtrading.no/tradingshop/articl...1d1c982c1f93bde Dette gjeld "grunnmotoren". Mermaid-varianten spesielt veit eg ikkje om brukarhandbok til, men skulle nokon ha, er også eg interessert. Eg har ein Mermaid 2722. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
FOX Svart 22.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2008 (redigert) Tusen takk, det gav noe, men er fremdeles på jakt etter brukermanual til Mermaid. Trenger å vite mye om mariniseringsutstyret. Redigert 22.September.2008 av FOX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 Jeg har engang plukket sund en Mermaid, båt og motor importert fra England, såvidt huskes etter boken til grunnmodellen. Ingen problemer med det. Mariniseringen er (var ?) vel mye hyllevare, unntak sikkert for manifold og eksp.tank, som forøvrig har to avstivere ned/innunder og foran reimene. Står motoren trangt er det et h...... å jobbe i forkanten. Vær obs. på de to akterste løpene på manifolden, har sett tæringer i godset som resulterer i sjøvann på stemplene. Produsenten kan vel hjelpe med komplett dokumentasjon, kanskje du bør spørre etter deleboken ? Den er ofte mer illustrerende enn noe annet. http://www.mermaid-marine.co.uk/ Ellers brukes de mye av den engelske sjøredningstjenesten, RNLI. Har forstått at de av den grunn kvalitetssikres mange timer i benk før levering og derfor regnes som driftssikre fra dag 1. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
FOX Svart 22.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2008 Hei! På den linken var det veldig mye bra! Mange takk! Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 16.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 Traff denne gubben i havna idag , han sliter litt med å få tak i boka på motoren med mariniseringa og hele pakka .Må vel gå å få tak i den i denne verden vel ? Har vel ikke prøvd dem få som driver med denne motoren i norge , men tenkta kansje at en her på BP hadde den og kunne få lagt den ut under dokumenter ? Kan jo være flere som er hypp på den boka , så hadde jo vært knall om noen kunne fått scanna å lagt den ut . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.