Jump to content

Struping av kjølevann på Sabb G ?

Even Neve

Recommended Posts

På sjøvannsinntaket til Sabb motorene (dvs på skroggjennomføringen) pleier det å sitte en nåleventil slik at vannmengden kan reguleres. Min Sabb forhandler anbefalte meg å IKKE strupe den, men la den få alt det vann den vil ha! Om den ligger 10-15 grader under normal driftstemp betyr ingenting, det er straks verre om den blir for varm!

Tipper det er denne ventilen han har strupet inn på, med mindre han har laget en Petter Smart løsning et sted da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Takk for raske svar.

Den er sjøvannskjølt ja.

Da vil jeg sjekke der før jeg evt tror at det er tette kanaler noe sted. Tror ikke ikke det er noen P Smart løsninger da jeg har sett over resten av motoren uten å finne noe.

Nå vet ikke jeg hva en nåleventil er og hvordan de justeres, men det er kanskje lett å forstå hvis jeg ser den?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...