Even Neve Startet 21.September.2008 Del på Facebook Startet 21.September.2008 Hei Egentlig er vel spørsmålet mitt hvordan jeg "av"struper kjølevanntilførselen da jeg har noe problemer med varmgang. Forrige eier sa han hadde strupt kjølevannsinntaket fordi den ikke ble varm nok. Hvor befinner dette seg på motoren, og hvordan gjør jeg det? Takksam for all hjelp. even Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.September.2008 Del på Facebook Svart 21.September.2008 Er motoren ferskvannskjølt? Se om du finner noen kraner/ventiler rundt om kring som kan være halveis stengt.. Er den saltvannskjølt kan du se om det er ventil det er ventil ved gjennomføringen i skroget.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.September.2008 Del på Facebook Svart 21.September.2008 På sjøvannsinntaket til Sabb motorene (dvs på skroggjennomføringen) pleier det å sitte en nåleventil slik at vannmengden kan reguleres. Min Sabb forhandler anbefalte meg å IKKE strupe den, men la den få alt det vann den vil ha! Om den ligger 10-15 grader under normal driftstemp betyr ingenting, det er straks verre om den blir for varm! Tipper det er denne ventilen han har strupet inn på, med mindre han har laget en Petter Smart løsning et sted da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Even Neve Svart 21.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2008 Takk for raske svar. Den er sjøvannskjølt ja. Da vil jeg sjekke der før jeg evt tror at det er tette kanaler noe sted. Tror ikke ikke det er noen P Smart løsninger da jeg har sett over resten av motoren uten å finne noe. Nå vet ikke jeg hva en nåleventil er og hvordan de justeres, men det er kanskje lett å forstå hvis jeg ser den? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.September.2008 Del på Facebook Svart 21.September.2008 Enkelt og greit! Skru håndtaket helt opp, da har du max åpning! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Even Neve Svart 21.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2008 Ja da skal vel jeg klare det også Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 Er motoren saltvannkjølt,må du la den få alt den vil ha,på 67gr. salter den, med det resultat at kjølekappen tetter seg til.Er den ferskvannnskjølt kan det bli 85-90gr.uten problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.