Jump to content

Bruk av eksospotte med ekspansjonstank til sjøvannskjølt Sabb G

Even Neve

Recommended Posts

Ekssospotta på Sabben type G har rustet bort. Har fått tak i en annen men denne kommer fra en ferskvannskjølt motor og har dermed ekspansjonstank på toppen.

Nå er jeg så sugen på båttur at jeg ønsker å montere denne med ekspansjonstanken på. >Følgende spørsmål dukket da opp:

Jeg kobler utløpet på potta til overbordslangen min.

Men hva med utløpet fra ekspansjonstanken? Jeg ser for meg at når mototren blir varm vil termostaten åpne og vann fra ekspansjonstanken vil komm

e ut at utløpet fra den??

Eventuelt kan jeg sende kjølevannet fra potta i eksosslangen og la vann fra ekspansjonstanken (hvis det kommer noe da) gå gjennom overbordslangen.

Hva mener dere?

Mvh

Even

Edited by Even Neve (see edit history)

Hei Even

Hvis du er interresert kan jeg kjøpe ekspansjonstanken av deg og så kan jeg sende deg det lokket som skal tette for termostathullet. For det er vel egentlig bare det du trenger?

Mvh Ove

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Hehe - lokket er bestilt men jeg ville på sjøen NU. Lot overskuddet ned i kjølen i går ...det går jo ikke i lengden men

Faktisk har jeg en ekstra ekspansjonstank. Hvis du er interessert kan jeg sjekke tilstand og sende deg noen bilder. Den som står på må jeg ha til senere skal skifte til ferskvannskjøling i vinter.

Even

Faktisk har jeg en ekstra ekspansjonstank

Så flott!!! Send meg gjerne bilder hvis det ikke er for mye bry. Og så må jeg vite hvor du befinner deg i landet slik at jeg kan ta eventuelle fraktkostnader med i beregningen. Har du noen anelse om hvor mye den veier?

Gi meg litt tid

Du trenger ikke å stresse. Jeg reiser til sjøs i morgen og blir borte i minst 2 måneder.

Men jeg sender deg en IM med e-post adressen min, så kan vi ta detaljene der. Nå har jeg "lånt" tråden din nok til min fordel :nono: