Even Neve Startet 22.September.2008 Link til dette innlegget Startet 22.September.2008 (redigert) Ekssospotta på Sabben type G har rustet bort. Har fått tak i en annen men denne kommer fra en ferskvannskjølt motor og har dermed ekspansjonstank på toppen. Nå er jeg så sugen på båttur at jeg ønsker å montere denne med ekspansjonstanken på. >Følgende spørsmål dukket da opp: Jeg kobler utløpet på potta til overbordslangen min. Men hva med utløpet fra ekspansjonstanken? Jeg ser for meg at når mototren blir varm vil termostaten åpne og vann fra ekspansjonstanken vil komm e ut at utløpet fra den?? Eventuelt kan jeg sende kjølevannet fra potta i eksosslangen og la vann fra ekspansjonstanken (hvis det kommer noe da) gå gjennom overbordslangen. Hva mener dere? Mvh Even Redigert 22.September.2008 av Even Neve (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arnie Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Hei Even Hvis du er interresert kan jeg kjøpe ekspansjonstanken av deg og så kan jeg sende deg det lokket som skal tette for termostathullet. For det er vel egentlig bare det du trenger? Mvh Ove Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
Even Neve Svart 23.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Hehe - lokket er bestilt men jeg ville på sjøen NU. Lot overskuddet ned i kjølen i går ...det går jo ikke i lengden men Faktisk har jeg en ekstra ekspansjonstank. Hvis du er interessert kan jeg sjekke tilstand og sende deg noen bilder. Den som står på må jeg ha til senere skal skifte til ferskvannskjøling i vinter. Even Sitér dette innlegget Link to post
Arnie Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Faktisk har jeg en ekstra ekspansjonstank Så flott!!! Send meg gjerne bilder hvis det ikke er for mye bry. Og så må jeg vite hvor du befinner deg i landet slik at jeg kan ta eventuelle fraktkostnader med i beregningen. Har du noen anelse om hvor mye den veier? Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
Even Neve Svart 23.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Næ det er ikke mye, ikke mer enn at det går fint i en Norgespakke. Gi meg litt tid til å spore opp saken og ikke minst ta bilder - bare kje..kona har kamera E Sitér dette innlegget Link to post
Arnie Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Gi meg litt tid Du trenger ikke å stresse. Jeg reiser til sjøs i morgen og blir borte i minst 2 måneder. Men jeg sender deg en IM med e-post adressen min, så kan vi ta detaljene der. Nå har jeg "lånt" tråden din nok til min fordel :nono: Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.