Thorlyn Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) 2x VP KAD 32 fra 2003 logget 290 timer Den går helt flott med en marsj på 30 knop på 3400 rpm Redigert 7.Oktober.2008 av THORLYN (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
atr72 Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Grattis med ny båt. Har også en 286 og kan skrive under på, at dette er en god sjø-båt.(ikke mange båter på samme størrelse følger denne) . Jeg kjøpte min i Kroatia for 6 år siden, og har nå logget snart 10000nm. Kjørte også fra Kiel og hjem til Oslo den gangen, men med familien. Nå sikler jeg også på større båt. En 406 hadde vært noe Nils Sitér dette innlegget Link to post
snøgg Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Gratulerer med ny båt morsomt og lese om turen har du flere bilder? Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Jeg støtter meg til de som vil si Respekt ! Jeg har vært ute en vinternatt før og vet at det ikke alltid er så lett som det kan hørest ut fra din velskrevet men kortfattede beskrivelse av turen. Det å posisjonere seg i det rolige kjølvannet av en stor relativ hurtiggående båt krever stor grad av beslutsomhet og en del flaks. Hadde du en porsjon flaks, eller var dette kun ren skjær "dette må vi klare" beslutsomhet ? sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Får og si det sånn så medførte de avgjørlesene at vi jobbet hardt for og ta dem igjenn. den eneste grunnen til at vi prøvde og fikk det til, var at min far har hvert sjømann i 30 år og han anbefalte oss og gjøre et forsøk på de største skipene.. og det fungerte. men og komme inn i hekken på dem var IKKE lett særlig ikke når vi hadde 1.5-2 meter sjø.. Det ble mye på kryss og tvers for og "Seile sjøen" for smått og ta innpå. Men gøy var det og en lettelse når man endelig kom i hekken Flere bilder kommer.. har blandt annet et bilde da vi ligger 20 meter fra hekken på en Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Hydrox Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Flere bilder kommer.. har blandt annet et bilde da vi ligger 20 meter fra hekken på en Når man henger seg på "slep" på denne måten bør det gjøres med aktsomhet, kommer man for nær så blir man trukket mot hekken på "slepebåten". Kommer litt an på hvordan disse store skipene er konstruert i hekken og hvor tungt lastet de er. Tror ikke jeg ville gått nærmere en 20 meter i alle fall. Gleder meg til flere bilder....og film hvis dere har? Uansett så har du fått deg en flott båt, synd den ikke var stor nok.. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 (redigert) Vi merket det med suget ja.. måtte justere litt og dra av mye flere ganger før vi fant riktig avstand Hmm merklig det det med ikke stor nok.. he he markedet i UK er i fritt fall.. min båt var satt ned 150000 på et år Myser på en P riviera 32 men får holde meg i skinnet.. Har nok og gjøre i vinter med bla annet og konstruere ny moderne Badeplattform så hekken blir skrå og muligens hekkport.. Blir gøy Redigert 8.Oktober.2008 av THORLYN (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Hydrox Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Riviera 32 er jo en flott båt, løp og kjøp.. Båten jeg kikker etter finnes det ikke så mange av så den drømmen holder jeg for meg selv, trenger ikke mer konkuranse enn nødvendig. På en annen side så har jo Sunseeker mange flotte modeller og de er det mange av. Nimbus 32 Ballista er jo også en lekker smekker bisken.. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 (redigert) Feilen med Princess Riviera 32 er at de er nesten utelukkende levert med KAD42 som de fleste andre fra tidlig 90.. Nå skal jeg kose meg med 286en og få den opp i topp stand Redigert 8.Oktober.2008 av THORLYN (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
atr72 Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Hva er gærnet med KAD42? Alle har en form for allergi med disse?! Jeg har det i min p286 og har ikke hatt noen feil på på over 1500 timer. Nå har de snart passert 3000 timer med normalt vedlikehold og bulletiner. De koser seg i 20kn på 2600rpmDa har man topp i Nm kurva og drar minst diesel. Når du trenger krefter eller fart så får jeg 30kn i 3000rpm. Enda har jeg 900rpm til topp og 10knop til! Kjøper gjerne KAD 42 igjen jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 KAD42 har fått et dårlig rykte og båter med KAD42 er vanskeligere å selge enn båter med KAD43. Motoren i seg selv er nok ikke så dårlig som folk vil ha den til å være. For meg er båt en invistering hvor jeg ønsker å få mest mulig penger tilbake den dagen båten skal selges. Kan gjerne kjøpe en båt med KAD42 men da bygger jeg den om til 43. Kjenner mange som styrer unna båter med 42 eller pruter tilsvarende hva det koster å bygge om. Evt. spør eier om motoren er bygget om og at han kan vise til kviteringer for at jobben er gjort. Sitér dette innlegget Link to post
atr72 Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Hvordan bygger man disse om til KAD43? Og hva er det egentlig som gjør KAD42 fortjent til ryktet? (Pakninger er greit, men det er vel en del av service bulletinene). mvh Nils Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Jeg tenker likt som hydrox at det må gjennspeile prisen siden disse har fått et dårlig rykte. Men så er det jo sånn at jeg kjenner mange vp mekanikere og de har ikke så mye stygt og si om 42.. det som ofte er feil er gjerne relatert til dårlig vedlikehold. Tror nok jeg tar sjangsen hvis det blir aktuellt Er det noen som har hvert borti og skru opp Kad 32?? vet om en som har gjort det med godt resultat da den ikke akkurat sliter fra før. Den samme motoren kommer med 150 hk Uten kompressor og serien er jo kjent for og være slitere. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
index Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Og hva er det egentlig som gjør KAD42 fortjent til ryktet?' Etter hva jeg har forstått det faktum at dyser til underspyling av stempler legger før oljefilteret, og ikke etter. Dette medfører at dysene kan tette seg, med overoppheting av stempel og totalhavari som resultat. Ikke helt ubetydelig svakhet synes jeg.... 43 motoren har tilførsel til dysene etter filter, dvs at dysene får ren olje og unngår å tette seg. Tror jeg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.