Jump to content

Hvor kjøpes "Isoleringsmatter" til motorrom?


benq

Recommended Posts

Trodde jo i min enfoldighet :headbang: at når jeg kom med stikkordet "Nordens Paris" så viste de fleste (men det var det ikke :nonod: ) at jeg siktet til TROMSØ. Har sjekket med biltema butikken der og det blir nok til at jeg handler hos dem, kortest vei og de hadde 70 plater på lager og jeg trenger 4 eller 5. :flag:

Link to post
Share on other sites

Hvis ikke pris spiller så stor "rolle" og du kan vente en uke på leveransen, da anbefaler jeg

 

IsoBoat støydemping/lyddemping fra Spesialprodukter i Kristiansand. LINK

 

Disse platene koster ca 300,- pluss mva (1000 x 600 x 33 mm), men er verd ALLE pengene. Har i vinter/vår som var, isolert hele motorromet på min båt og det er nesten som alle i båten må slutte å puste for å høre motorlyd fra motorrommet etter dette.

 

Litt dyrere enn andre, men dette er Rolls Roycen blant lyddemping i motorrom.

Jeg har forøvrig ikke noen forbindelse med dette firma annet enn at jeg fant dem på nettet og har handlet noen plater til min båt fra dem.

Av avataren min kan dere se at jeg ikke bor langt unna tråd-starter.

Redigert av Flybridge (see edit history)

Hilsen: Capitan of Canopus

Link to post
Share on other sites

Hei "Flybridge", takk for tipset, neida det er ingen panikk med isolasjonen så jeg skal ta kontakt med firmaet og snakke litt med dem. Motoren er på land og det var så fristende å begynne å isolere mens det var god plass, men den skal jo være på land hele vinteren så det blir vel god tid å krype rundt omkring i vintermånedene. Du har nok rett med hensyn til naboskap, det er bare å kjøre ca. 24 mil nordover til Lyngen så er du der. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Hos Multi Luft her i by'n har dem ruller med 5 cm og 3 cm tykke - bredde på 1.20 x 5 m = 80 kroner m + mva , billigere er vel vanskelig å finne trur jeg . Dette er en bedrift som driver med ventilasjons annlegg , regner med det finnes slike firma'r rundt i landet . Dette var støydemping med flammehemende duk på ene siden . Ser kjempe fine ut , så det skal nå jeg satse på om jeg skal gjøre en slik jobb i kjeller'n .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Hvis ikke pris spiller så stor "rolle" og du kan vente en uke på leveransen, da anbefaler jeg

 

IsoBoat støydemping/lyddemping fra Spesialprodukter i Kristiansand. LINK

 

Disse platene koster ca 300,- pluss mva (1000 x 600 x 33 mm), men er verd ALLE pengene. Har i vinter/vår som var, isolert hele motorromet på min båt og det er nesten som alle i båten må slutte å puste for å høre motorlyd fra motorrommet etter dette.

 

Litt dyrere enn andre, men dette er Rolls Roycen blant lyddemping i motorrom.

Jeg har forøvrig ikke noen forbindelse med dette firma annet enn at jeg fant dem på nettet og har handlet noen plater til min båt fra dem.

Av avataren min kan dere se at jeg ikke bor langt unna tråd-starter.

 

Hei!

 

Er du fortsatt like fornøyd med Isoboat?

Merket noe negativt med de nå som du har hatt de en stund?

Har du kun 33mm rundt omkring motorrommet, ingenting i tillegg?

Redigert av Arild81 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Er du fortsatt like fornøyd med Isoboat?

Merket noe negativt med de nå som du har hatt de en stund?

Har du kun 33mm rundt omkring motorrommet, ingenting i tillegg?

 

 

Er fornøyd fremdeles. Ja har kun disse mattene i motorrommet.

Disse mattene har høy egenvekt, så jeg var klar over at det "selvklebende" systemet ikke ville holde. Jeg brukte ekstra lim og opp i "taket" (opp mot bakdekket) hadde jeg også disse monteringsskivene for slik isolasjon. Se link monteringsskiver

Hilsen: Capitan of Canopus

Link to post
Share on other sites

Er fornøyd fremdeles. Ja har kun disse mattene i motorrommet.

Disse mattene har høy egenvekt, så jeg var klar over at det "selvklebende" systemet ikke ville holde. Jeg brukte ekstra lim og opp i "taket" (opp mot bakdekket) hadde jeg også disse monteringsskivene for slik isolasjon. Se link monteringsskiver

 

Høres jo lovende ut.

Har du noen bilder av motorrommet ditt?

Og av mattene?

Link to post
Share on other sites

Har dessverre ikke noen bilder av selve motorrommet.

Ser at firmaet "Spesialprodukter Sør" i Kristiansand har forandret på sine websider slik at linken til isolasjonsmattene i mitt "Innlegg nr. 10" i denne tråden ikke virker lenger.

 

Her er ny link: Isoboat

 

Som dere ser bor jeg ca 200 mil fra Kristiansand så jeg har ingen annen forbindelse med dette firmaet enn at jeg har vært kunde en gang for noen år siden. Fikk tips om disse mattene hos noen båtvenner her oppe i nord.

Hilsen: Capitan of Canopus

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...