steinin Startet 23.September.2008 Del på Facebook Startet 23.September.2008 (redigert) Jeg har kjøpt meg en Hansvik 18Ht, og på den ønsker jeg å montere en brakett til hjelpemotor. Det jeg lurer på er hvor jeg kan få kjøpt brakett til hjelpemotor på den og om det er mulig å få det å styring på hjelpemotoren. Er det noen som kan forklare meg hvordan man evnt. monterer en brakett meed styring på hjelpemotoren ? Redigert 23.September.2008 av steinin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 Er det en slik løsning du er på jakt etter? Hva skal du bruke hjelpemotoren til? Sitér dette innlegget Link to post
steinin Svart 23.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2008 ja, :-) jeg skal bruke den til å dorge med. Ser at det er noen her som sier at man kan bruke hovedmotoren å styre med. Fungerer det? Trenger jeg stor motor til dorging? Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 Har en Hansvik 18 Combi på hytta oppe i nord, den er utstyrt med justerbar branket med en 4 Hk motor. Valgte 4 Hk pga. tyngden, fungerer utmerket til dorge motor. Styring må gjøres med dorgemotoren, det er propellstrømmen som skyver båten Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 Hvis man da ikke monterer ett stag mellom motorene, har sett dette på ett par båter Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 Har også sett en og annen "Petter Smart" løsning, utrolig tungvint og upraktisk(syns jeg da) av og på med stag, nei, nei. Jeg har dorgemotoren oppe (heves 20-30 cm)når hovedmotoren brukes, og når jeg dorger er jeg bak i båten, ikke ved styreposisjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 Jeg har 17 fots silver viking mwd 70 hk mercury og 5 hk hjelpemotor. Jeg styrer alltid med hoved motoren og har ingen problemer med det. Da må det i såfall noe vind til og selvsagt reagerer det ikke like raskt som om du svinger motoren men ved dorging har du stort sett uansett tolige bevegelser Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
benq Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 Hadde en Rana 530 med 30 hk hovedmotor, brukte også en 4 hk til dorgemotor med samme prinsipp som var avbildet i ett av de tidlige innleggene. Styrte alltid med hovedmotoren. Hvorfor ikke?? Sitér dette innlegget Link to post
steinin Svart 23.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2008 Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt og hva slags type brakett jeg må kjøpe? Jeg har en tenkt å bruke en 6 hk. 2 takter til å dorge med. Sitér dette innlegget Link to post
ArildH Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 Biltema igjen... Art 25-0063. Kr 899,- Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 "Seatronic" (www.seatronic.no) har også en som ser helt grei ut, på side 95 i katalogen for 2008 finner du den. Prisen er inntil 7 hk. 695 kr og inntil 15 hk. 795 kr. Sitér dette innlegget Link to post
steinin Svart 25.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2008 (redigert) Jeg skal montere en brakett for hjelpemotor på båten min (Hansvik 18 HT). Bør jeg kjøpe motor med kort eller lang stamme? Redigert 25.September.2008 av steinin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Manfred Svart 28.Mai.2017 Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 Gammel tråd, men prøver allikevel. Fikk du svar på ditt spørsmål? Jeg lurer nemlig på akkurat det samme for en Rana 530 HT, dvs jeg har en 6 hk Yamaha 4 takt med kort stamme. hadde vært artig å fått greie på i hvilken høyde brakett for hjelpemotor skal monteres, gjerne med bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.