REM Startet 24.September.2008 Del på Facebook Startet 24.September.2008 Rema har svært gode priser på fylling av gassflasker. Kr 149,- for 5 kg flaske er det vel ingen andre som matcher. Da Statoil tar 227,- for den samme flaska er det gode båtpenger å spare på å ta med statoilflaska for fylling/bytte på Rema tengte jeg. Men neida. AGA, som Rema og vel Statoil kjøper gass hos nekter å ta imot Statoilflasker fra Rema. Dette til tross for at flaskene er standardiserte og går om hverandre. Jeg er nesten fristet til å tro at noen her kan ha visket AGA noen ord i øret om at det er sunnt for den framtidige businessen om en kan stikke noen kjepper i hjulet for oppkomlingen Rema? Men så kan vel umulig være tilfelle? Eller? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
fredriksen Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Hei rem! Du må finne nærmeste LPG-utsalg. Her på Strømmen betalte jeg 190 for fylling av en 10 liters flaske (eller var det 11-literen??, jeg har begge..). Tidligere betalte jeg ca 490 på Statoil for den samme... Har du stor tank, er det vel ned mot 6 kr kiloet.. ifølge en kompis med V8 og gasstank på bilen... :-) steinar Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Hei! På Statoil ved Mosseporten betalte jeg 199,- for å bytte en 5kg propanflaske for 2-3 uker siden. Uansett er det ikke på gass jeg svir av de stooore båtpengene Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Men neida. AGA, som Rema og vel Statoil kjøper gass hos nekter å ta imot Statoilflasker fra Rema. Kanskje noen burde kontakte Konkurransetilsynet for å sjekke ut lovligheten av dette. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Hei, Jeg og sikkert mange andre har 2 kg's gassflaske i båten, hvor er det billigst å fylle/bytte disse? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Jeg hadde 2 kg Statoil flasker i båten og byttet alltid på nærmeste stasjon, kostet 199 kroner å bytte.. dyrt menere sikkert noen, men med et forbruk 2-3 flasker i sesongen så var ikke dette den helt store utgiften i mitt båthold. Var mange andre steder jeg kunne spart mere om det ble behov... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
JRK Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Hei, Ja det er det samme som jeg har betalt Sydvesten. Men nå har jeg 3 tomme flasker liggende og tenkte jeg kunne spare noen kroner, om det gikk å fylle disse på en LPG stasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 har 2 kg's gassflaske i båten, hvor er det billigst å fylle/bytte disse? Jeg fikk også 2 slike med i båten. Problemet med å fylle disse var ikke prisen, men i det hele tatt å finne et sted å fylle/bytte de. Besøkte en rekke bensinstasjoner med negativt resultat før jeg endelig fant en spesialforretning som kunne hjelpe meg! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 Jeg løfter denne tråden igjen, siden jeg akkurat har kjøpt min første båt med gasskomfyr. Nå har jeg behov for å fylle en flaske (2 kg). Flaskene som står i båten er fra Statoil. Kan disse fylles de fleste steder? Eller bytter man dem med ferdig fylte flasker? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
GlennIversen Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 (redigert) De aller fleste bare bytter, men jeg har fått en følelse av at færre og færre har 2kg på utsalgs-stedene, så finner du en LPG stasjon i nærheten så lønner nok det seg. Herhar du en oversikt over LPG Redigert 15.Juni.2010 av GlennIversen (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Key Freak Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 Takk, LPG-stasjoner skal jeg nok finne. Bilen min kjører nemlig på slikt. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 Kan man bare fylle opp flaskene på LPG-stasjoner? det hørtes lettvint ut - er det samme "tuten" som på bilene da eller? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Key Freak Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 På mange av de stasjonene jeg fyller bilen på, står det "Flaskefylling forbudt". Men det kan jo bare bety at man ikke har lov til å gjøre det selv. Jeg skal sjekke på Shell i Asker, som er der jeg oftest fyller. Men det er neppe den samme "tuten" på flaska som på bilen min. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Roger jo Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 (redigert) Kanskje noen burde kontakte [url="http://www.konkurransetilsynet.no/portal/page Mener å ha lest en artikkel om at en kunne bytte flaske hvorsom helst. http://www.konkurransetilsynet.no/no/Vedtak-og-uttalelser/Vedtak-og-avgjorelser/Propan-Produkter-AS----avslag-pa-anmodning-om-a-gripe-inn-mot-salgsnekt-av-komposittflasker-med-topp-i-gra-utforelse/ A2007-14 Propan Produkter AS - avslag på anmodning om å gripe inn mot salgsnekt av komposittflasker med topp i grå utførelse Bestemmelse §10 Ulovlig samarbeid;§11 Misbruk av dominans;§12 Pålegg om opphør Brevdato 04.06.2007 Sammendrag Konkurransetilsynet har avslått en anmodning fra Propan Produkter AS om å gripe inn mot Ragasco AS- nektelse av å levere selskapet komposittflasker med grå topp. Forretningsnektelsen ble ikke ansett å være i strid med konkurranseloven § 11, siden Ragasco vil levere Propan Produkter komposittflasker med tilsvarende produktegenskaper med topp i annen farge. Konkurransetilsynet har også vurdert om en avtale om utveksling av returnerte gassflasker mellom Statoil Norge AS, AGA AS og Yara Industrial AS er konkurransebegrensende i strid med konkurranseloven § 10, men kom til at det ikke var tilfelle. Klageavgjørelse Avgjørelsen er påklaget til Fornyings- og administrasjonsdepartementet Redigert 15.Juni.2010 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Seasu Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 Har prøvd å få fylt en 3.3 kg(samme som 2 kg, men høyere) Ingen LPG stasjoner fyller under 5 kg pga av høyt trykk ? Tror ikke det er mulig å fylle 2 kg, disse må byttes inn. Hvis noen vet om et sted på østlandet som fyller 2 kg, taes tips imot med takk Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 Plantsjen er billig på gass nå, de her de fleste størrelsene. Jeg bruker 4-5 store flasker i året og sparer nok noen kroner der. Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Ojda Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 Tror ikke det er mulig å fylle 2 kg, disse må byttes inn. Hvis noen vet om et sted på østlandet som fyller 2 kg, taes tips imot med takk Fylte nå sist for ca 2 uker siden 2 kg Statoilflaske på LPG i brobekkveien / Alnabru i Oslo. 115 kr kostet herligheten utført av en trivlig blondine i rett etter gymnasiealder Den 3,3 kg flasken, hvor har du fått tak i den? Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Brodern Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 Det er jo egentlig dyrt da. Når jeg bytta 11kg komposittflaske sist kosta det 199kr på LPG stasjonen i Brobekkveien. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Ojda Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 (redigert) Tja,om du regner prisen per kg gass er det jo dyrt. Men man må jo betale for arbeide med fylling av flasker/transport og behandling av disse. Til sammenligning tror jeg det var 170 kr jeg betalte for bytte av flaske på Sætre marina, og da sto det LPG klistremerke på den flaska jeg fikk tilbake. Men er det så nøye, det gjør nok ikke det helt store utslaget på årets båtbudsjett. Men! en ting er sikkert, hadde jeg hatt plass til større flasker hadde jeg nok hatt det. Redigert 15.Juni.2010 av Ojda (see edit history) Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Key Freak Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 (redigert) Jeg byttet min 2 kg. flaske hos Statoil i Sandvika i dag. Kr. 155,- kom det på. Dyrt nok, ja. Men neppe det helt store innhugget i båtbudsjettet. Aner ikke hvor lenge 2 kg. varer, siden det er min første sesong med gasskomfyr. Men jeg skulle gjerne hatt plass til større flasker. Redigert 15.Juni.2010 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Ojda Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 Jeg bruker gjerne 2-3 2kg`s flasker i året. Da har jeg vel ca 70 overnattinger med tilhørende matlagning, litt kaffekoking og steking av halvstekte rundstykker. Som sagt ikke den helt store utgiften. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Seasu Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 3.3 kg beholderen sto i båten da jeg kjøpte den. Passer i gasskassa til 2 kg beholderen, men beholderen nesten dobbelt så høy. Tror det står "båtgassbeholder" på flaska. For ta den med til LPG der du nevte og prøve å få fylt den. Noen som vet hvor man kan få tak i bærehåndtak til å skru ned i beholder? Sitér dette innlegget Link to post
tuborg Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 (redigert) LPG stasjonen på Sogn er bemannet hverdager til kl 17 og lørdager til kl.13 tror jeg. En veldig hyggelig kar som jobber/driver der. Han bare fyller opp flaska di. eller skifter den om den er sliten. Bærer den også ut og inn av bilen din om du trenger det. Vet ikke prisen for 2 kg men vet han tar 169 for 10/11kg og 129 for 5/6kg. Sikker på at han fyler alle mulige størelser. Han kjører også ut gass til storforbrukere som restauranter osv. han selger også en del gassutstyr osv. Jeg fyller gass på bilen der til kr 4,60 pr. liter. det går ca. 2 liter på 1 kg. Redigert 15.Juni.2010 av tuborg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.