Jump to content

Gassflasker. Fylling på Rema eller Statoil?

REM

Recommended Posts

Rema har svært gode priser på fylling av gassflasker. Kr 149,- for 5 kg flaske er det vel ingen andre som matcher. Da Statoil tar 227,- for den samme flaska er det gode båtpenger å spare på å ta med statoilflaska for fylling/bytte på Rema tengte jeg. Men neida. AGA, som Rema og vel Statoil kjøper gass hos nekter å ta imot Statoilflasker fra Rema. Dette til tross for at flaskene er standardiserte og går om hverandre.

Jeg er nesten fristet til å tro at noen her kan ha visket AGA noen ord i øret om at det er sunnt for den framtidige businessen om en kan stikke noen kjepper i hjulet for oppkomlingen Rema? Men så kan vel umulig være tilfelle? Eller?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hei rem!

Du må finne nærmeste LPG-utsalg. Her på Strømmen betalte jeg 190 for fylling av en 10 liters flaske (eller var det 11-literen??, jeg har begge..). Tidligere betalte jeg ca 490 på Statoil for den samme...

Har du stor tank, er det vel ned mot 6 kr kiloet.. ifølge en kompis med V8 og gasstank på bilen...

:-) steinar

Jeg hadde 2 kg Statoil flasker i båten og byttet alltid på nærmeste stasjon, kostet 199 kroner å bytte.. dyrt menere sikkert noen, men med et forbruk 2-3 flasker i sesongen så var ikke dette den helt store utgiften i mitt båthold. Var mange andre steder jeg kunne spart mere om det ble behov...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 1 år senere...

Jeg løfter denne tråden igjen, siden jeg akkurat har kjøpt min første båt med gasskomfyr. Nå har jeg behov for å fylle en flaske (2 kg). Flaskene som står i båten er fra Statoil. Kan disse fylles de fleste steder? Eller bytter man dem med ferdig fylte flasker?

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

På mange av de stasjonene jeg fyller bilen på, står det "Flaskefylling forbudt". Men det kan jo bare bety at man ikke har lov til å gjøre det selv. Jeg skal sjekke på Shell i Asker, som er der jeg oftest fyller.

Men det er neppe den samme "tuten" på flaska som på bilen min.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Kanskje noen burde kontakte [url="http://www.konkurransetilsynet.no/portal/page

Mener å ha lest en artikkel om at en kunne bytte flaske hvorsom helst.

http://www.konkurransetilsynet.no/no/Vedtak-og-uttalelser/Vedtak-og-avgjorelser/Propan-Produkter-AS----avslag-pa-anmodning-om-a-gripe-inn-mot-salgsnekt-av-komposittflasker-med-topp-i-gra-utforelse/

A2007-14 Propan Produkter AS - avslag på anmodning om å gripe inn mot salgsnekt av komposittflasker med topp i grå utførelse

Bestemmelse

§10 Ulovlig samarbeid;§11 Misbruk av dominans;§12 Pålegg om opphør

Brevdato

04.06.2007

Sammendrag

Konkurransetilsynet har avslått en anmodning fra Propan Produkter AS om å gripe inn mot Ragasco AS- nektelse av å levere selskapet komposittflasker med grå topp. Forretningsnektelsen ble ikke ansett å være i strid med konkurranseloven § 11, siden Ragasco vil levere Propan Produkter komposittflasker med tilsvarende produktegenskaper med topp i annen farge.

Konkurransetilsynet har også vurdert om en avtale om utveksling av returnerte gassflasker mellom Statoil Norge AS, AGA AS og Yara Industrial AS er konkurransebegrensende i strid med konkurranseloven § 10, men kom til at det ikke var tilfelle.

Klageavgjørelse

Avgjørelsen er påklaget til Fornyings- og administrasjonsdepartementet

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Tror ikke det er mulig å fylle 2 kg, disse må byttes inn.

Hvis noen vet om et sted på østlandet som fyller 2 kg, taes tips imot med takk

Fylte nå sist for ca 2 uker siden 2 kg Statoilflaske på LPG i brobekkveien / Alnabru i Oslo.

115 kr kostet herligheten utført av en trivlig blondine i rett etter gymnasiealder :seeya:

Den 3,3 kg flasken, hvor har du fått tak i den?

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.

Tja,om du regner prisen per kg gass er det jo dyrt.

Men man må jo betale for arbeide med fylling av flasker/transport og behandling av disse.

Til sammenligning tror jeg det var 170 kr jeg betalte for bytte av flaske på Sætre marina,

og da sto det LPG klistremerke på den flaska jeg fikk tilbake.

Men er det så nøye, det gjør nok ikke det helt store utslaget på årets båtbudsjett.

Men! en ting er sikkert, hadde jeg hatt plass til større flasker hadde jeg nok hatt det.

Redigert av Ojda (see edit history)
Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.

Jeg byttet min 2 kg. flaske hos Statoil i Sandvika i dag. Kr. 155,- kom det på. Dyrt nok, ja. Men neppe det helt store innhugget i båtbudsjettet. Aner ikke hvor lenge 2 kg. varer, siden det er min første sesong med gasskomfyr. Men jeg skulle gjerne hatt plass til større flasker.

Redigert av Key Freak (see edit history)

3.3 kg beholderen sto i båten da jeg kjøpte den. Passer i gasskassa til 2 kg beholderen, men beholderen nesten dobbelt så høy.

Tror det står "båtgassbeholder" på flaska.

For ta den med til LPG der du nevte og prøve å få fylt den.

Noen som vet hvor man kan få tak i bærehåndtak til å skru ned i beholder?

LPG stasjonen på Sogn er bemannet hverdager til kl 17 og lørdager til kl.13 tror jeg. En veldig hyggelig kar som jobber/driver der. Han bare fyller opp flaska di. eller skifter den om den er sliten. Bærer den også ut og inn av bilen din om du trenger det. Vet ikke prisen for 2 kg men vet han tar 169 for 10/11kg og 129 for 5/6kg. Sikker på at han fyler alle mulige størelser. Han kjører også ut gass til storforbrukere som restauranter osv. han selger også en del gassutstyr osv. Jeg fyller gass på bilen der til kr 4,60 pr. liter. det går ca. 2 liter på 1 kg.

Redigert av tuborg (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...