Smiley Startet 25.September.2008 Link til dette innlegget Startet 25.September.2008 Jeg har forsøkt å kjøre guttungens gamle Yamaha 20 i et kar, men får ingen sladrestråle. Jeg har påsett at alt av vannintak er under overflaten, men dette betyr allikevel at impelleren sitter over vannflaten. Skal denne kunne suge opp, eller burde også denne lavere enn vannflaten ved oppstart. Har skrudd av undervannshus og sjekket impelleren, og denne så helt grei ut. Årsaken til at jeg umiddelbart ikke får forsøkt å senke motoren ytterligere er at den sitter på en Pioner Junior, og denne har motoren tredd ned igjennom en "U". Kan jo alltids sjøsette for å prøve, men sjekker her først. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
SveinHa Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Det hender at der legger seg saltkrystaller i sladrehullet. Stakes lett opp med tannpirker e.l. gjerne med motoren i gang. Når du har hatt undervannshuset av er det, på noen motorer, ganske triksete å få vannrøret på riktig plass og får du ikke det får du kun kjøling på leggen og ikke motoren... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Smiley Svart 25.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Problemet med manglende sladrestråle var utgangspunktet for at jeg tok ned undervannshuset. Jeg er også rimelig sikker på at jeg fikk alt riktig på plass igjen. Når jeg hadde undervannshuset av satte jeg vanntrykk på i begge retninger (opp igjennom motoren, og ned i impellerinntaket). Begge steder var det uproblematisk gjennomstrømning. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
index Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 (redigert) Jeg hadde samme problem med en sekshester jeg skulle teste hjemme i garasjen! Fylte på 5-6cm mer vann, og stråla kom! Så jeg mistenker at du må litt lengre ned... Redigert 25.September.2008 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ingar Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Jeg har påsett at alt av vannintak er under overflaten, men dette betyr allikevel at impelleren sitter over vannflaten. Den MÅ være under. Håper ikke du har svidd den av. Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Kommer det vann ut fra eksosen kan du forsøke å stikke opp hullet til sladrestrålen med en ståltråd. Har gjort dette flere ganger på min egen 8hk yamaha til slepejolla. Ellers kan du forsøke med klokker som du setter på vanninntaket og sette spyleslangen på. da er du ihvertfall sikker på at du får vann til impelleren. Det kan også være at det har dannet seg krystaller nede i undervannshuset som gjør at inntaket til impelleren er tett. Det har jeg også erfaring med selv. Dette saltet kan løses opp med dertil egnede preparater evt skrapes løst. lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 25.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Den MÅ være under. Håper ikke du har svidd den av. Da tenker jeg Ingar hadde svaret. Var vel egentlig det jeg mistenkte, nemlig at impelleren ikke suger opp. Da får det bli en test på elva og se at alt funker. Hjertelig!! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.