Jump to content

Lurer på import av Bavaria seilbåt fra Tyskland

Flittig Lise

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter en seilbåt som dagens økonomi kan håndtere.

Jeg lurer derfor på om noen har erfaring med import av nyere Bavaria seilbåt - charter båt - fra Tyskland.

Hvordan bør prisen ligge i forhold til Norske Finn-priser ? Hvor trykt er det, hvordan er det å få solgt båten videre etter noen år ?

Har du dårlig/god erfaring er jeg ute etter tips.

Redigert av Flittig Lise (see edit history)

Med dagens priser på seilbåter i Norge er det neppe noe særlig å spare på dette.... Jeg gjorde en undersøkelse i 2006 om prisen på Bavaria fra Tyskland kontra Norge, og la dette på is da det etter itt syn var marginalt å spare...

En 42 Cruiser ble jo annonsert til 1mill for litt siden og det sier jo mye om prisutviklingen etter mitt syn...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

En 42 Cruiser ble jo annonsert til 1mill for litt siden og det sier jo mye om prisutviklingen etter mitt syn...

Denne er tatt inn fra Tyskland privat og har noen skader....

Ser at det finnes flere ganske nye båter som har gått i charter en sesong. De selges uten Tysk mva. og virker rimelige

og selges med "bruktbåt garanti". Noen som har kjøpt slik båt ?

En kompis kjøpte en 39cr fra njaa yachts. Denne hadde gått i charter i nederland. Han gjorde et godt kjøp og fikk solgt den for det samme som han gav mens markedet var på topp. Selv kjøpte jeg en charterbåt fra kroatia og mener det var gunstig. Mange av disse båtene er godt utstyrt. En sesong med charter er akkurat nok til at alle problemer bør være løst samtidig som de er langt fra nedslitt i finishen.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...