Flittig Lise Startet 25.September.2008 Del på Facebook Startet 25.September.2008 (redigert) Jeg er på jakt etter en seilbåt som dagens økonomi kan håndtere. Jeg lurer derfor på om noen har erfaring med import av nyere Bavaria seilbåt - charter båt - fra Tyskland. Hvordan bør prisen ligge i forhold til Norske Finn-priser ? Hvor trykt er det, hvordan er det å få solgt båten videre etter noen år ? Har du dårlig/god erfaring er jeg ute etter tips. Redigert 25.September.2008 av Flittig Lise (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Med dagens priser på seilbåter i Norge er det neppe noe særlig å spare på dette.... Jeg gjorde en undersøkelse i 2006 om prisen på Bavaria fra Tyskland kontra Norge, og la dette på is da det etter itt syn var marginalt å spare... En 42 Cruiser ble jo annonsert til 1mill for litt siden og det sier jo mye om prisutviklingen etter mitt syn... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sjøtummel Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Det du skal være obs på er om det er et firma som selger bruktbåten, og dersom det er et firma - om det er mulig å få refundert tysk mva. Da kan det hende at du kan gjøre et godt kjøp. Dersom du skal betale norsk mva på toppen av den tyske er det tvilsomt om privat import er noen god idé. Sitér dette innlegget Link to post
Flittig Lise Svart 25.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2008 En 42 Cruiser ble jo annonsert til 1mill for litt siden og det sier jo mye om prisutviklingen etter mitt syn... Denne er tatt inn fra Tyskland privat og har noen skader.... Ser at det finnes flere ganske nye båter som har gått i charter en sesong. De selges uten Tysk mva. og virker rimelige og selges med "bruktbåt garanti". Noen som har kjøpt slik båt ? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 En kompis kjøpte en 39cr fra njaa yachts. Denne hadde gått i charter i nederland. Han gjorde et godt kjøp og fikk solgt den for det samme som han gav mens markedet var på topp. Selv kjøpte jeg en charterbåt fra kroatia og mener det var gunstig. Mange av disse båtene er godt utstyrt. En sesong med charter er akkurat nok til at alle problemer bør være løst samtidig som de er langt fra nedslitt i finishen. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.