Julsen Svart 9.August.2009 Link til dette innlegget Svart 9.August.2009 Fant du ut av feilen? Sitér dette innlegget Skarpnes 30 Scand Baltic 29 Princess V39 Link to post
Aquadoren Svart 9.August.2009 Link til dette innlegget Svart 9.August.2009 Jeg har liknende problem på en KAD44, mangler ca 200 RPM, og er også interessert i å vite hvordan det har gått... Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
hermansen Svart 10.August.2009 Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 10.August.2009 Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Jeg har en Aquador 26DC med KAD44, propeller B3 som er oppgitt til fartsområde 28-31 knop. Båten ble levert ny med B4 propeller, så propellene jeg har nå er mindre enn de som ble levert, så jeg mener jeg i allefall ikke har for store propeller.....men hadde jeg hatt B2 propeller så skulle jeg prøvd for å se om jeg oppnådde toppturtall. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Windy37GM Svart 10.August.2009 Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Aquadoren: Vi hadde Joda310 Den er tilsalgs igjen og den gjorde 30 knop med KAD44EDC og B4 propell. Båten veide i overkant av 4 tonn. Etter rundt 800 timer trykktestet vi turbo, og byttet den pga noe lavt trykk (0,9.. spec sier 0,9-1,8). Mye bedre aks, manglende toppturtall kom tilbake etter byttet. kanskje en ide å teste ladetrykket? mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Hansa666 Svart 10.August.2009 Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Hei! RIB er vel som vanlig ute på reise, så jeg skal prøve å svare for han. Feilen på hans manglende RPM, var dieselpumpen. Denne ble tatt av og overhalt, så nå ser jeg bare et skimt av et glis når han kjøre fra meg.... Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Aquadoren: Vi hadde Joda310 Den er tilsalgs igjen og den gjorde 30 knop med KAD44EDC og B4 propell. Båten veide i overkant av 4 tonn. Etter rundt 800 timer trykktestet vi turbo, og byttet den pga noe lavt trykk (0,9.. spec sier 0,9-1,8). Mye bedre aks, manglende toppturtall kom tilbake etter byttet. kanskje en ide å teste ladetrykket? mvh bavaria32sport Takk for tipset, turbotrykket skal testes ja, må bare få fikset kjøleproblemet først...som er beskrevet i annen tråd her Billigste måte å teste turbotrykket blir vel å ta med en VP-mekaniker ned diagnoseverktøy på en prøvetur? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Hansa666 Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 16.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Sorry for manglende tilbakemelding, men som Hansa666 skriver i tidligere innlegg så var feilen min i dieselpumpen. Pumpen var innstillt på 3650 på maks. Nå går båten som en kule og mine C6 propeller er altfor små. ( Når lett 4000 o/min med ferielastet båt.. ) Kjører skjelden over 3500 o/min så jeg gidder ikke bytte propeller til 35K for å få noen ekstra knopp. Turbotrykksmåleren - eller rettere sagt giveren installeres i innsugsmaifoilen ( det er to store muttere i overkant som kan løsnes - nb pass på at du får med og installerer ny kobberring. ) Jeg har to givere "til salgs" da min mekaniker nekter meg å installere turbotrykksmåler uten å ha eksostemperatur giver i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
auriga30 Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Med hvilken begrunnels skal mekanikeren absolutt ha exh.temp måler for å montere turbotrykkmåler.? Hvor monteres exh.temp måler på KAD 43? Auriga Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 (redigert) *direkte feil* Redigert 1.Mai.2010 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.