Fjordrafting Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Har nå sikret mitt egen båt slik at jeg kan stoppe motorene ved hjelp av en alarmenhet som kan fjernstyres. Slik at man venter til tjuvpakket er 5 km fra land, da kveler man all strøm i båten + motorer. Så kan de sitte der litt før man henter dem, eller de kan svømme til land. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
tb55 Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Håper du unngår at noen stjeler båten din, selv om ideen i mine øyne er en indretier ! Du vet, tjupakket ( som oftere og oftere viser seg å være godt organiserte bander) får vel 17 dager betinget, og du 15 000 i bot for å sette andres liv og helse i fare.... Sitér dette innlegget Link to post
Shetlender Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Mulligan Kystvakten i Sverige er militær. Har Dere ikke sett den svenske serien som heter nettopp kustbevakningen ? Jeg har sett alle episodene. De har lov til å anholde personer for så å overlevere de til politiet. Kustebevakningen i sverige utfører også fartskontroll i den svenske skjærgården. André Sitér dette innlegget Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007 Sjark, 1982 Modell, 33 Fot = 2017 - Link to post
Mouche Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 De burde ikke få sitte i fengsel, men jobbe hardt 60 timer i uka med samfunsnyttig arbeid. Virker som Storberget og regjeringen går inn for mere bruk av samfunnsstraff for denne type forbrytelser, men til store protester fra FrP og H. I denne saken er jeg på "parti" med Storberget! Har en del praktisk førstehånds erfaring med folk som utfører samfunnsstraff, åpen soning og ymse typer rehabilitering og forutsatt at dette gjøres riktig og oppleves meningsfullt for de det gjelder så er dette meget positivt i motsetning til fengeselsstraff som er nedbrytende for mennesker flest, men "opplysende" hva angår videre forbryterkarriere. Forskning/statistikk er nokså tydelig på at tilbakefallsprosenten på de som soner samfunnsstraff og ikke soner i fengsel, er meget positiv sammenlignet med de som for samme type straff må sone i fengsel. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mulligan Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 MulliganKystvakten i Sverige er militær. Kustbevakningen. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Har nå sikret mitt egen båt slik at jeg kan stoppe motorene ved hjelp av en alarmenhet som kan fjernstyres. Jeg vet ikke helt hvor lurt dette er, stopper man motorene vil man også risikere at den ender opp i fjæresteinene. På noen motorer kan man slå på en turtallsperre som kan brukes på denne måten, da har man styrefart og ikke mer. Kansje du kan legge inn motorene på to forskjellige kanaler slik at du først stopper den ene (båten planer ikke) og eventuellt stopper den andre i kontrolerte (?!) omgivelser Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 (redigert) Jeg vet ikke helt hvor lurt dette er, stopper man motorene vil man også risikere at den ender opp i fjæresteinene. På noen motorer kan man slå på en turtallsperre som kan brukes på denne måten, da har man styrefart og ikke mer. Kansje du kan legge inn motorene på to forskjellige kanaler slik at du først stopper den ene (båten planer ikke) og eventuellt stopper den andre i kontrolerte (?!) omgivelser Joda, men systemet er slik at jeg kan se hvor båten er på sjøen på et kart hos leverandøren før jeg kveler maskineriet. Poenget er jo at tjuvraddene skal få sitte å fryse og angre seg før man dukker opp og kjølhaler de litt til før man tar dem til land. Redigert 28.September.2008 av black_pearl (see edit history) Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Honduras Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Man burde få opp en melding i båten etter at motorene er stoppet om at motorene er stoppet og at politiet kommer "etterhvert"... Bare så de VET at de blir tatt mens de sitter der og venter... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
baatsman Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Det selges gsm/gps baserte alarmsystemer med nmea utganger. Dette kan kutte bensintilførslen på båter/biler osv. Det er vel det systemet black pearl har. Man kan bruke egne kartverk eller som enkelte bruker google earth. Varsling hvis båten forsvinner uta av "fence"(gjerdefunksjon). Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Fjordrafting Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Man burde få opp en melding i båten etter at motorene er stoppet om at motorene er stoppet og at politiet kommer "etterhvert"... Bare så de VET at de blir tatt mens de sitter der og venter... Hvorfor skal de få noen som helst informasjon. Reddere de er, jo bedre effekt får man ut av det. Etter helgens innbrudd i dykkerklubben, så har jeg enda mindre tro på at politiet løfter en finger. Her må man greie seg selv tydeligvis. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Blue_Dragon Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Et annet spørsmål er hvilken straff de får. Sikkert tilnærmet ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Et annet spørsmål er hvilken straff de får. Sikkert tilnærmet ingenting. straff... det er i hvertfall helt feilslått å sette dem i bur. De burde betale tilbake med svette og hardt arbeid. Slik at de ikke kan sitte i fengsel å lære av hverandre. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.