Jump to content

Tjuvradder tatt.. RIB forsøkt stjelt fra Sverige.

Brynjar

Recommended Posts

Mulligan

Kystvakten i Sverige er militær. Har Dere ikke sett den svenske serien som heter nettopp kustbevakningen ? Jeg har sett alle episodene. De har lov til å anholde personer for så å overlevere de til politiet. Kustebevakningen i sverige utfører også fartskontroll i den svenske skjærgården.

André

Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007

Sjark, 1982 Modell,  33 Fot  =  2017 -

De burde ikke få sitte i fengsel, men jobbe hardt 60 timer i uka med samfunsnyttig arbeid.

Virker som Storberget og regjeringen går inn for mere bruk av samfunnsstraff for denne type forbrytelser, men til store protester fra FrP og H. I denne saken er jeg på "parti" med Storberget! Har en del praktisk førstehånds erfaring med folk som utfører samfunnsstraff, åpen soning og ymse typer rehabilitering og forutsatt at dette gjøres riktig og oppleves meningsfullt for de det gjelder så er dette meget positivt i motsetning til fengeselsstraff som er nedbrytende for mennesker flest, men "opplysende" hva angår videre forbryterkarriere. Forskning/statistikk er nokså tydelig på at tilbakefallsprosenten på de som soner samfunnsstraff og ikke soner i fengsel, er meget positiv sammenlignet med de som for samme type straff må sone i fengsel.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Har nå sikret mitt egen båt slik at jeg kan stoppe motorene ved hjelp av en alarmenhet som kan fjernstyres.

Jeg vet ikke helt hvor lurt dette er, stopper man motorene vil man også risikere at den ender opp i fjæresteinene. På noen motorer kan man slå på en turtallsperre som kan brukes på denne måten, da har man styrefart og ikke mer. Kansje du kan legge inn motorene på to forskjellige kanaler slik at du først stopper den ene (båten planer ikke) og eventuellt stopper den andre i kontrolerte (?!) omgivelser

Jeg vet ikke helt hvor lurt dette er, stopper man motorene vil man også risikere at den ender opp i fjæresteinene. På noen motorer kan man slå på en turtallsperre som kan brukes på denne måten, da har man styrefart og ikke mer. Kansje du kan legge inn motorene på to forskjellige kanaler slik at du først stopper den ene (båten planer ikke) og eventuellt stopper den andre i kontrolerte (?!) omgivelser

Joda, men systemet er slik at jeg kan se hvor båten er på sjøen på et kart hos leverandøren før jeg kveler maskineriet. Poenget er jo at tjuvraddene skal få sitte å fryse og angre seg før man dukker opp og kjølhaler de litt til før man tar dem til land.

Redigert av black_pearl (see edit history)

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Man burde få opp en melding i båten etter at motorene er stoppet om at motorene er stoppet og at politiet kommer "etterhvert"... Bare så de VET at de blir tatt mens de sitter der og venter... :cool:

Hvorfor skal de få noen som helst informasjon. Reddere de er, jo bedre effekt får man ut av det.

Etter helgens innbrudd i dykkerklubben, så har jeg enda mindre tro på at politiet løfter en finger. Her må man greie seg selv tydeligvis.

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...