Jump to content

Råd om båtbytte, hva kan conqubin 38 være verdt?

Lars Hansen

Recommended Posts

Hei,

Vurderer å selge båten min, og har en som er interessert i å bruke båten sin, en Conqubin 38 som delbetaling.

Dette er en båt som det må beregnes noe oppussing på, mest innvendig.

Seilene er ikke nye, men i grei stand, fullt brukbare.

Han er villig til å gå ned noe i pris ettersom jeg tar den i innbytte.

Spørsmålet mitt er hvor mye tror dere jeg med god sikkerhet kan få for denne båten, eventuellt til våren? Vet det kan være vanskelig uten å ha sett den, men allikevel...

Tror dere 300.000,- er en sum som det med god sikkerhet er mulig å få igjen?

Det er i mine øyne mye båt for pengene, med gode seilegenskaper.

• 2 uker senere...

Da har jeg tatt denne båten som delbetaling for Bavaria`n. (Annonsen er forrige eier sin...)

Siden dette ikke er båten hvor seilegenskapene er satt over boegenskapene, er jeg litt usikker på hvor det er mest lønnsomt å annonsere den.

Tror kanskje at det er fler som er opptatt av seilegenskaper på f.eks seilas, enn det er på Finn.no?

Jeg mener at jeg har fått den for en god pris, kr 295.000,-, og kan selge den videre for dette ved en rask avgjørelse.

Ser at gjennomsnittprisen for solgte båter i 2006 i Sverige var kr 437.500,-

Skal i hvertfall legge ut en annonse på baatplassen...

Prøv www.blocket.se

Veldig populært i Sværige. Svenskenes finn.no

Annonserte der en gang. Det ble salg... men en noe merkelig måte å betale annonsen på. Måtte ringe inn med telefon og så kom det på telefonregningen. Gikk ikke med norsk telefon ( i hvertfall ikke fra Norge):crazy: Betalte en svensk trailersjåfør som var innom kontoret for å utføre oppdraget :cool:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...