Lars Hansen Startet 27.September.2008 Del på Facebook Startet 27.September.2008 Hei, Vurderer å selge båten min, og har en som er interessert i å bruke båten sin, en Conqubin 38 som delbetaling. Dette er en båt som det må beregnes noe oppussing på, mest innvendig. Seilene er ikke nye, men i grei stand, fullt brukbare. Han er villig til å gå ned noe i pris ettersom jeg tar den i innbytte. Spørsmålet mitt er hvor mye tror dere jeg med god sikkerhet kan få for denne båten, eventuellt til våren? Vet det kan være vanskelig uten å ha sett den, men allikevel... Tror dere 300.000,- er en sum som det med god sikkerhet er mulig å få igjen? Det er i mine øyne mye båt for pengene, med gode seilegenskaper. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Uten å ha noe særlig peiling på seilbåt så virker nå dette som mye båt for 300.000,- da. Jeg tror ikke du står i fare for å tape noe særlig på denne... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
McEwan Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Jeg vet ikke hvordan andre tenker, men for meg virker det som at en må påregne en del oppgradering, blant annet er det original motor, eldre seil som du sier, ser litt sliten/umoderne ut innvendig og den har lensetakler. Den hadde nok ikke vært øverst på lista mi? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 den har lensetakler. Hva er galt med det? Jeg vil vel tro at den der under 300k må være ett bra kjøp. Trenger riktignok litt sandpapir og lakk inne. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 27.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2008 Fersk på seiling som jeg er, hva er lensetakler? Sitér dette innlegget Link to post
Sir Limmerick Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Hei Sjekk denne tråden.. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=31268 Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Båten er sikkert verdt 300 000,- Men den er nok ikke enkel å selge i norge. Slike båter er mer populære i Sverige. Jeg tror egentlig ikke lensetaklene er så problematiske. Man venner seg til dem. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Lars Hansen Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2008 Da har jeg tatt denne båten som delbetaling for Bavaria`n. (Annonsen er forrige eier sin...) Siden dette ikke er båten hvor seilegenskapene er satt over boegenskapene, er jeg litt usikker på hvor det er mest lønnsomt å annonsere den. Tror kanskje at det er fler som er opptatt av seilegenskaper på f.eks seilas, enn det er på Finn.no? Jeg mener at jeg har fått den for en god pris, kr 295.000,-, og kan selge den videre for dette ved en rask avgjørelse. Ser at gjennomsnittprisen for solgte båter i 2006 i Sverige var kr 437.500,- Skal i hvertfall legge ut en annonse på baatplassen... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2008 Prøv www.blocket.se Veldig populært i Sværige. Svenskenes finn.no Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Lars Hansen Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2008 Men hvordan er det å selge båt i Sverige da, må de betale svensk mva for å ta den inn? I Sverige har de vel ikke noe båtregister, får de kontrollert det? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 7.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2008 (redigert) Jeg ville ikke droppet finn.no om jeg var deg, bruk heller seilas i tillegg. Lykke til med salget. Redigert 7.Oktober.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Trophy Svart 7.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2008 Prøv www.blocket.se Veldig populært i Sværige. Svenskenes finn.no Annonserte der en gang. Det ble salg... men en noe merkelig måte å betale annonsen på. Måtte ringe inn med telefon og så kom det på telefonregningen. Gikk ikke med norsk telefon ( i hvertfall ikke fra Norge) Betalte en svensk trailersjåfør som var innom kontoret for å utføre oppdraget Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Lars Hansen Svart 8.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2008 Kan sikkert vært lurt å annonsere i Sverige, siden båten er mer kjent der, men hva med moms? må den betales av svensk kjøper? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 8.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2008 Båten er sikkert verd minst kr 300.000, men om markedet ikke vil betale så mye, så er ikke båten verd mer enn høyeste bud i markedet. I dag er det kjøpers marked, og det blir større utvalg med billlige båter i de kommende måneder. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.