roaldbj Startet 27.September.2008 Del på Facebook Startet 27.September.2008 Jeg har i mange år hatt gleden av å observere hvordan de ansatte ved Sonskilen Båthavn rengjør båtene ved opptak og jeg legger nå ut noen bilder av prosessen. Det er utolig hvor nøye skroget spyles med høytrykksspyler. Her er en deltalj av spylingen. Ingen tvil om at spylingen har effekt. Kraftige trucker som benyttes ved opptak. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Spylingen så helt strålende ut, for å si det sånn , men jeg lurer på hva arbeidstilsynet ville si til han som jobber under hengende last. Det hadde ikke jeg turt. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Er det ikke slik det spyles på alle marinaer ? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Han som står under båten mens den transporteres må jo ha ett dødsønske. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 (redigert) Båten, en seilbåt er ca 30 cm over bakken med kjølen. Hvis gaflene på trucken skulle sige vil båten treffe bakken med kjølen først. Plenty med tid til å komme seg vekk for den som står under båten hvis noe skulle skje. Redigert 27.September.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Ryker en stropp, er det ingen tid til å komme seg vekk. Å oppholde seg under hengende last, det er noe man simpelthen ikke gjør. Bemerk at når det spyles så står båten på bakken. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 (redigert) Hvilken båt sikter du til ? Båten i denne tråd står ikke på bakken iht bildene over. Legger ved et bilde som kanskje ser litt skumlere ut... Ikke rart at truck føreren er vekk og ikke med på bildet.. Sikkert sjokkskadet og hjemme og skifter underbukse. Redigert 27.September.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ultra1 Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Ja, ka er spesielt med den spylinga der? Trudde det var sånn alle spylte båtane. Kraftig spyler og litt temp. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Ikke noe nytt dette. Gjort dette mange ganger jeg. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Håp Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Han som står under båten mens den transporteres må jo ha ett dødsønske. Ryker en stropp, er det ingen tid til å komme seg vekk.Å oppholde seg under hengende last, det er noe man simpelthen ikke gjør. Bemerk at når det spyles så står båten på bakken. Tror nok den som måtte gå under trawleren på bildet ville være nærmere døden enn han som spyler. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Vel. Generellt vil jeg si at det er mye ugjort HSE arbeid i disse marinane. Oppstillingen ev tråleren er helt høl i hue etter mitt syn. Sitér dette innlegget Link to post
Janee Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Helt enig med Tuffff og Mulligan. Å oppholde seg under hengende last er "HSE kriminalitet" av værste sort! Absolutt ingen får lov til å oppholde seg i dette området når min båt løftes opp eller ut. :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 27.September.2008 Del på Facebook Svart 27.September.2008 Slike bør benyttes til båtopplag. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.