Jump to content

har yanmar 4jh-hte registerreim?

m/s draugen

Recommended Posts

Au da! Sjekker gearoljen en gang i året, og en skjelden gang har jeg hatt på en skvett ny olje. Men jeg har aldri skiftet oljen! Og jeg har hatt båten i 21 år! I manualen står det faktisk oljeskift hver 100. time eller årlig. Så ved opptak blir det gearoljeskift. Men hver 100. time hørtes kort ut. Håper det kun er for de kassene som bruker motorolje og ikke hypoidolje som det er på min kasse.

Lars H. :sweat:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har ikke hatt båten mer enn et par sesonger og er derfor (fortsatt) pliktoppfyllende ihht manualen - selv om båten er over 20 år gammel....

Benytter transmisjonsoljenoljen fra Carlube AFT-Q Dexron IID; ekvivalenten til AFT-A. Denne oppfatter jeg som god (og rimelig).

Har forresten også benyttet Carlube oljer på de siste par bilene med stort hell.

Link til Carlube AFT-Q: http://www.carlube.co.uk/index.cfm?product=86

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...