Divemaster Startet 28.September.2008 Del på Facebook Startet 28.September.2008 For $26,000 ser det jo ganske interessant ut ... http://www.yachtauctions.com/detail.asp?stockNo=18252 Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
TideRace Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 På (båt-)meglerspråket kan man vel fryse på ryggen av betegnelser som ".... and will make a great project boat." men det er mulig amerikanerne har andre "understatements" enn oss nordmenn? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Jeg har vært i kontrakt med flere spennende store trawler-prosjekter. Gang på gang har jeg sett at skrogene er gamle (mer enn 15 år gamle) og at motorene er gamle og underdimensjonerte. Man kan jobbe så mye man kan med å opprettholde vedlikeholdet - men man kommer aldri unna tidsdimensjonen og motorkvaliteten. Dette er oppsummeringen som mange trawlertråder har gjort. Det greieste for en som eier en trawler er å forholde seg til at denne båten skal eies for "all tid". Vedlikehold av en trawler er så kostnadskrevende at man aldri vil tjene penger på en trawler. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Mye riktig i det Roaldbj skriver. Denne så ganske slitt ut. Motormessig er det 2 x 210 Catterpillar som er så gamle at du neppe får disse CE-godkjent inn til landet. Jeg ville nok tenkt meg om et par ganger. Jeg eier selv en 74-modell trawler og jeg angrer ikke en dag på kjøpet. Men denne var norsk med god forhistorie. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Skipper Worse Svart 29.September.2008 Del på Facebook Svart 29.September.2008 Denne båten kan nok gå for spottpris og den forefinnes på "rett" kyst. I annonsen på Yachtworld sies det PLEASE CALL THE CLEVELAND OFFICE AT (216) 391-1900 FOR MORE INFORMATION AND DETAILS ON THIS BANK REPOSSESSION. THE PRICE LISTED IS THE SUGGESTED MINIMUM VALUE OF THIS VESSEL. IT MAY SELL FOR MORE OR LESS. NATIONAL STOCK #18252 Det eneste problemet er vel at Thompson ikke er det mest velrenommerte merke i verden. Resten er bare problemer på desperat leting etter en løsning som ikke er vanskelig å finne. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Nøtterøy Svart 30.September.2008 Del på Facebook Svart 30.September.2008 Jeg eier selv en 74-modell trawler og jeg angrer ikke en dag på kjøpet. Men denne var norsk med god forhistorie. mvh Astor Det at båten er norsk betyr nok ikke at den er så fortreffelig flott, og at alle utenlandske er bare sorgen. Blir noe av det samme som med brukt import av bil, alle utenlandske biler har jukset med km stand, og er behandlet som om at de alle var kjørt av håndverkere. Dette Trawler prosjektet vet jeg ikke noe om, men at det finnes godt bevarte båter i Statene tidligere eid av eiere som oss andre, er helt sikkert. Vi har ikke noe monopol på det å ta vare på båten vår selv om vi er medlemmer her på båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.