trulssyv Startet 29.September.2008 Del på Facebook Startet 29.September.2008 Hei Har fått vann i oljen. er ferskvannet som har kommet inn. regner med at det er kjøleren som er tett slik at den har gåt varm og pakningen har rykket. Er det noen som har noen gode råd om hvordan få olje og vannet ut derfra. Lønner det seg og fylle med olje eller diesel da jeg ikke får tatt av toppen får jeg får den å land, og er vel lettere og pumpe det ut når oljen er tynnet ut. Er det vanskelig og rense kjøleren. Hilsen en ganske fersk båt mekker.. ;) Truls Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 29.September.2008 Del på Facebook Svart 29.September.2008 Det beste hadde jo vært og åpnet bunnpluggen i bunnpanna. Mulig denne er lei og komme til. Uansett,vil det være vanskelig og få blandet vann, diesel, og evt ny olje bare ved og fylle på. Prøv og sug opp olja som den er først Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
trulssyv Svart 29.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2008 båten starter så får pisket det sammen ved og kjøre den i 20-30 sekunder om det hjelper. er redd for at den skal sette seg så det blir være skruing en og bare og bytte pakingen. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 29.September.2008 Del på Facebook Svart 29.September.2008 Ja! det er jo en mulighet. Da ville jeg bare startet opp med den guffa som er i motoren. tappe ut,og fylle opp med ny olje mens motoren blir reparert. Når den er i orden,starter du den opp og skifter olja på nytt Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Fjord24 Svart 30.September.2008 Del på Facebook Svart 30.September.2008 Er topp-pakkningen gåen er det muligheter for vann i sylinder. Da vil stempel sette seg fast. (iløpet av noen dager etter min erfaring). Så jeg ville fått av toppen så fort som mulig.( I det minste fylt først diesel, så motor olje i all sylindere og tørnet motor noen få runder.) Har motor stått en uke eller lenger og ikke satt seg har du nok ikke vann i sylindere, men det kan fort endre seg og du fortsetter å bruke motoren. Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 2.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 (redigert) Da har jeg begynt og demontere. etter jeg har skylt motoren med ca 20 liter olje. Begynte med og demontere manifolden, den var jo selfølgelig tæret i stykker så jeg når jeg skrudde den av. begge bakerste portene var tæret inn til kjølingen. Godt det ble oppdaget så ikke sjøvannet går inn den veien, kunne blit være da. Ble jo selfølgelig en boldt som knakk når jeg demonterte den, men det skal være en enkel sak og fikse. Da skal jeg fortsette og demontere toppen. tenkte jeg skulle ta den av med innsuget på, tror det er lurt eller? takk for tipset med og fylle diesel og ha olje i sylindra. Foresten. noen som veit om hvor jeg får bilig manifold til volvo penta aq250, er den samme som går til de fleste aq bensin motorer. ;) Redigert 2.Oktober.2008 av trulssyv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 2.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.