svarga Startet 29.September.2008 Del på Facebook Startet 29.September.2008 Jeg har en 40 fots seilskøyte som jeg skulle ha fraktet fra Oslo til Bergen i høst. Fikk dessverre motorproblemer og kom så langt som til Lillesand. Motoren er nå reparert, men tiden er i ferd med å løpe fra meg, både mhp høstværet, men først og fremst pga andre forpliktelser. Jeg søker derfor etter seilkyndige personer som kan tenke seg å gjøre dette for meg, hele eller deler av turen. Jeg kan bli med et stykke på vegen mhp å overlevere kunnskap om båten osv og jeg er villig til å betale for jobben. Ta kontakt på IM, så finner vi ut av det. Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 29.September.2008 Del på Facebook Svart 29.September.2008 Hva med å fortelle litt om motor og egenskaper for øvrig - samt, ikke minst, om utstyr? Hvor i Lillesand ligger den? ved Grunnesund? Trond Sitér dette innlegget Link to post
svarga Svart 29.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2008 Som sagt, 40 fot, 4.8 m bred, 2''furu på 5'' eik. 22 tonn, stikker 2 m dypt. Bygget i 1993. Enmaster. Drives av en 6 sylindra marinisert ford som yter 115hk, cruiser 6,5 knop. VHF (fast + håndholdt), kartplotter (samt papirkart for hele ruten), 9fot jolle med 5hk Johnson, radarreflektor. Hydraulisk rattstyring. Fin å kjøre for motor. 5 køyeplasser. Ligger i gjestehavna. Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 13.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2008 Var innom gjestehavnen i Lillesand forleden, men der lå det kun én ca 40' skøyte, Nabianka (eller noe slikt) - og den var helt klart ikke bygget i 1993. Har du fått båten til Bergen? Trond Sitér dette innlegget Link to post
svarga Svart 20.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2008 Hei Skøyta ligger der fremdeles, men den skal flyttes så snart værforhold og timeplan klaffer (ble litt bekymret, så jeg ringte Lillesand Bibliotek som kunne bekrefte fra vinduet sitt at båten fremdeles ligger der :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.