trikkern Startet 29.September.2008 Del på Facebook Startet 29.September.2008 Hei! Jeg har montert nytt Mercruiser Bravo 2X drev. (importerte selv fra USA). Jeg har to styreposisjoner med Teleflex "Rack and Pinion" styring. Dette ønsker jeg å beholde, men det blir for tungt å manøvrere. Jeg har hørt at det finnes en enhet som beskrives: "Power-Assisted Steering" eller "Power Steering Unit". Denne pumpa monteres innvendig på drevet og Teleflex-kablene manøvrerer ventilene. Trykket hentes fra hydraulikkpumpa på motoren. Er det noen som har erfaring med dette systemet? Virker som en OK løsning for å slippe å bytte til full hydraulisk styring (= dyrt). Jeg finner ikke enheten beskrevet i delekataloger, men den er nevnt i montasjehåndboka for drevet. Trenger jo delenr. for å bestille, men vet ikke om det må bestilles andre dupeditter i tillegg. Noen som vet? Hvor finner jeg forresten importøren for Mercruiser drev? Sitér dette innlegget Link to post
tebi Svart 29.September.2008 Del på Facebook Svart 29.September.2008 (redigert) http://www.mercruiserparts.com/Show_pictur...raulic+Steering Jeg har servoassistert styring til min D220L med BravoII drev. Dette fungerer utmerket. Håper du finner det du trenger på linken. Redigert 29.September.2008 av tebi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 29.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2008 Hei, Tebi! Takk for svar. Er det slik at Telefleks-kablene festes i enden? ( merket 5-6-7). Vet du om enheten kan vendes begge veier? Jeg har teleflex-kablene på SB side. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 29.September.2008 Del på Facebook Svart 29.September.2008 Hvis motoren har kraftuttak allerede trenger du bare servosylinderen eller hva den heter, finnes på ebay for en grei pris. Selv ble denne kastet i bosset til fordel for hydraulisk styring. Det kommer gjerne en dag der man får lyst på autopilot... Sitér dette innlegget Link to post
tebi Svart 30.September.2008 Del på Facebook Svart 30.September.2008 Hei, Tebi! Takk for svar. Er det slik at Telefleks-kablene festes i enden? ( merket 5-6-7). Vet du om enheten kan vendes begge veier? Jeg har teleflex-kablene på SB side. Beklager, jeg har ikke hatt gleden av å demontere dette, så jeg har ikke anelse om hvordan dette er montert. Der er så jæ.. mørkt i motorromet med den svarte motoren nedi der. Men jeg ser du bor på Stord så du er velkommen til å ta en kikk. Send meg bare en IM. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 30.September.2008 Del på Facebook Svart 30.September.2008 Jeg har teleflex-kablene på SB side. Da burde det passe, men er litt usikker på om denne "power assisted steeringen" til 2 styreposisjoner selges i Norge lenger Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
eCera Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Importøren for Mercruiser og alpha/bravo drev er Brunswick Marine. Men du må ikke tro at du får utdelt noe delenr der :P Ring en lokal forhandler, så klarer du kansje å lure det ut av ham... Men de er som regel obs på det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.