Jump to content

Bytte Nordkapp 500 i Hydromarin 6020?

Kjetil1

Recommended Posts

Jeg er i grunnen veldig fornøyd med min Nordkapp 500 Avant. Men den er kanskje litt liten.

Har vært og sett på massevis av båter i det siste, og enten har de for liten plass i baugen, eller så er det masse rare løsninger i båten. Har veldig lyst på en Avant 620, men de leveres med Evinrudes totaktere, og det har jeg ikke lyst på.

Så valget har falt på en Hydromarin 6020 med Yamaha i buissines-enden. Men det er likevel noe som gjør meg litt usikker. Vet ikke om det er at den er litt større enn jeg hadde planlagt, eller om det er at jeg også kunne tenkt meg litt kabinplass. 620en har en liten kabin under konsollen som man kan sette en liten driter i, det kan jeg ikke i 6020en.

Er det noen smarte innspill å få her? Har noen erfaringer med 6020en eller 620en?

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Hva er galt med en e-tec på hekken? noensinne prøvd med en? :confused:

Ellers, grattis med ny båt :wink:

For det første, at det er en to-takter taler meg sterkt imot. Det hjelper ikke hvor mye forhandleren sier at de bråker lite og at de nesten ikke røyker.

Og for det andre, så har jeg kun hørt god-ord om motorene en plass, hos dem som selger dem.

Nå har jeg Yamaha på hekken, den er overraskende støysvak og drar båten lett opp i 40 knop. Sikkert litt mer også, men det var nokså rufsete utenfor stavanger da jeg prøvde den, så jeg fikk ikke testet den til max...

ny_baat_paa_sola_012.jpg

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...