Jump to content

Areal for dass

p-kaill

Recommended Posts

Nå trenger jeg raskt svar og gode råd.

Holder på å beregne areal til dassen ombord i sjarken og plassmangel er det jo,hvor mye areal trenger jeg?

Tenker på en Jabsco manuell med liten bolle ,er denne såpass stor at en mann får plass til ræva på den?

Er areal 50x70cm nok?

50x70 vil jeg tro holder greit uten at jeg har sjekket det. Om ræva passer er nok indivuduelt, men jeg må si at jeg har sett relativt "store mennesker" bruke ganske så små dasser. Av og til kan man faktisk undres hvordan man får det til :lol::wink:

Edited by OLPI (see edit history)

50 x 70 høres lite ut, synes jeg.

60 x 80 er nok mer passende.

ta stolen du sitter på akkurat nå. Lett på ræva og før hånda innunder.

Hvor breit er det nå? Hvordan er benplassen?

Selv om dasskåla er liten, er ræva di fortsatt like stor.

De målene som er oppgitt bør du teste ut med full påkledning for ruskevær. Kan bli nokså trangt dersom du ønsker å ha litt for deg selv. Lager du plass til toa så tenk også over hvor du kan henge regntøy og setter fra deg støvler. Toalett kan være en fin tørkeplass i og med at dette ikke er i bruk 24/7.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

:lol: :lol: Jeg mente nå tørking av regntøyet 24 timer i døgnet. Og ikke kun "tørking" den 24. juli :lol: :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Har du plass så gå for en 60/80 løsning på toalettet ditt. Innredet selv toalett i skøyta i fjord og angrer bittert allerede på at jeg ikke laget det større.

Skal selv ominnredet i løpet av vinteren for og få større plass. Greit og ha en plass og henge fra seg våte tøy også i tillegg.

Tenker på en Jabsco manuell med liten bolle ,er denne såpass stor at en mann får plass til ræva på den?

Jeg ville uten tvil valgt stor bolle! Irriterer meg hver gang jeg bruker båtdassen hvor unaturlig liten skål den har! Så sannsynligheten for at denne blir byttet ut med en med stor bolle med tiden er relativt stor....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi