MartinN Startet 3.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2008 Er dette merantifinèr? De sier ja i trelastavdelingen, men jeg må si at jeg ikke var helt trygg på han 18 åringen i kassen.. Hvis det er maranti, så er prisen under halvparten av hva andre trelastforhandlere skal ha... Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 3.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 Meranti kan det godt være, men sjekk om det er limt med WBP lim og om det er A, B, C eller D kvalitet. Skal du sammenligne pris med andre trelastforhandlere så er det viktig å sammenligne epler og epler, og ikke epler og pærer....... Sitér dette innlegget Link to post
rogre Svart 3.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 Enig med OK67 der , sjekk hva slags lim og hvilken kvalitet det er , har selv holdt på og gå på limpinnen men da jeg sjekket nærmere viste det seg og være en c kvalitet. Hjelper ikke at prisen er lav da. Sitér dette innlegget Link to post
MartinN Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 Meranti kan det godt være, men sjekk om det er limt med WBP lim og om det er A, B, C eller D kvalitet. Takk, det er jo viktig informasjon. Hvor kan jeg se om det er WBP lim? Hva er alternativene til WBP? Jeg antar at A er beste kvalitet og at de andre ikke er akseptable til bruk i båt? Sitér dette innlegget Link to post
andersm Svart 3.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 her er en tråd med "alt om finer" https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=41678&st=0 - anders m. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 4.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2008 Om det er WBP lim skal stå stemplet på platene, men ikke alltid det gjør det. En seriøs trelasthandler kan fortelle deg hva det er, men ikke alle er seriøse heller, dessverre... Så da ender du opp med å teste det selv, kapp av en bit legg den i ei gryte med vann og kok den i en time eller så og se om den går opp i limingene, så kan du la den tørke, og gjenta en gang til om du vil. Er det WBP så skal den fortsatt henge sammen, den kan kanskje bli litt, men bare litt, geipete i endene. Alternativt kan du la ei plate ligge ute over vinteren i all slags vær, er det ikke WBP lim vil den normalt delaminere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.