erund Startet 3.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2008 Hei. Jeg har kjøpt Hylite varmerør på 80 watt som jeg tenker å ha i motorrommet når båten skal ligge på sjøen i vinteren (Bergen). Motorrommet ligger i midtkabin og er nokså trangt også. Er litt bekymret over hvor varmerøret skal plasseres med tanke på evt fare for brann eller andre uheldige konsekvenser. Jeg leste tidligere tråder i dette forumet at varemrør kan plasseres under motorblokken. Kan dette gå an? Vil det si at jeg kan plassere varmerøret helt i bunnen uten å feste den? Da må bunnen være fritt for spillvannet eller oljerester, ikke sant. Der er vanskelig å få bort siden det er for dypt og trangt i motorrommet. Alternativet er å la motorrommet være åpen og montere heller varmerørene både i akter- og forkabin og la dørene være åpne. Er dette en bedre løsning? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Arvid_A Svart 3.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 Da må bunnen være fritt for spillvannet eller oljerester, ikke sant. Der er vanskelig å få bort siden det er for dypt og trangt i motorrommet. Jeg bruker oljesugepumpa til å suge opp olje-/vannsølet nede i kjølen. Jeg stikker sugeslangen ned i en halvmeters bit av elektrikerrør. Da kan jeg "styre" den dit jeg vil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.