Jump to content

Krybbe Scand 360 SE

alfb

Recommended Posts

Det er sikkert lurt å bruke europaller og isoporblokker og gamle pappesker for å lagre båten sin.

Det er også noen som sverger til å kjøpe opplagsbukker fra for eksempel ILAS. Bakdelen er jo at de koster den svimlende sum av 5000. Fordelen er at båten står oppreist også etter at Gudrun og Andrew har sveipet landet.

Jeg har orginal krybben fra Scand til min 360, vet ikke hvor mye hjelp det å gi deg målene ettersom selve krybben er lagt etter profilen på skroget.

Bor i Arendal, gi beskjed dersom du trenger bilder, mål etc.

Hei Edo,

Jeg skulle også få med orginal krybbe, men den var for stor/dyr å sende at det ble bare med opplagstativ/preseningen. Hadde vært veldig fint om du hadde villet tatt deg bryet med å legge inn bilde/mål av krybba sånn at jeg kunne laget meg en selv. Har liksom litt bedre følelse når den står i en krybbe, spesielt etter gårsdagens vær :sailing:

Redigert av alfb (see edit history)

Takker og bukker for bilder, Edo. Er relativt ny bruker på dette forumet og oppdager stadig noe nytt (fikk IM) Dette syntes å være et fantastisk forum som jeg vist må sette meg litt mer inn i alle "funksjonene" til. :lol:

Edo, hadde vært veldig bra viss jeg også kunne fått måla på høyden foran og bak på krybba.. (Det var kanskje her jeg skulle brukt IM? det får jeg sette meg inn i) :cheers:

Redigert av alfb (see edit history)

Hei

Her er noen bedre bilder med mål og dimensjoner, som du ser på det ene bilde er krybben profilskåret etter skroget, dette må gjøres veldig presist slik at belastingen blir jevnt fordelt, dette gjelder også den bakerste, den har ikke så mye profiler men den buet etter skroget.

Som du ser har jeg satt krybben på leca blokke for å få nok høyde til å kjøre dreva helt ned.

Håper dette var til hjelp

bak.jpgforan.jpg

side.jpgprofiler.jpg

Sollux 24 AC

Scand Baltic 29

Scand 360SE

Krybbe til denne båten er det vel enklest å kjøpe av Løddesøl sag - de har malene til orginalkrybben (regner jeg med).

Nei. Løddesøl sag har kun malene til gamle modeller av scand, de som ble laget før første konkurs. (classic, nordic, baltic, atlantic osv.)

Etter ny oppstart begynte scand å lage krybbene sine selv. Så Dynamic serien samt 360 har de ikke maler til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...