alfb Startet 4.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 4.Oktober.2008 (redigert) Jeg skal lage krybbe til en Scand 360 SE. Er det noen av dere som har mål til denne som jeg kan få? Redigert 4.Oktober.2008 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snøgg Svart 4.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2008 Annbefaler å bruke europaller under kjølen og en justerbar motorbåt støtte på hver side bak, noen planker og støtte med lenger fremme på siden.Har min båt stående på denne måten enkelt og veldig stødig Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 4.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2008 Det er sikkert lurt å bruke europaller og isoporblokker og gamle pappesker for å lagre båten sin. Det er også noen som sverger til å kjøpe opplagsbukker fra for eksempel ILAS. Bakdelen er jo at de koster den svimlende sum av 5000. Fordelen er at båten står oppreist også etter at Gudrun og Andrew har sveipet landet. Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 5.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2008 Jeg har orginal krybben fra Scand til min 360, vet ikke hvor mye hjelp det å gi deg målene ettersom selve krybben er lagt etter profilen på skroget. Bor i Arendal, gi beskjed dersom du trenger bilder, mål etc. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
alfb Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2008 (redigert) Jeg har orginal krybben fra Scand til min 360, vet ikke hvor mye hjelp det å gi deg målene ettersom selve krybben er lagt etter profilen på skroget.Bor i Arendal, gi beskjed dersom du trenger bilder, mål etc. Hei Edo, Jeg skulle også få med orginal krybbe, men den var for stor/dyr å sende at det ble bare med opplagstativ/preseningen. Hadde vært veldig fint om du hadde villet tatt deg bryet med å legge inn bilde/mål av krybba sånn at jeg kunne laget meg en selv. Har liksom litt bedre følelse når den står i en krybbe, spesielt etter gårsdagens vær Redigert 5.Oktober.2008 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 5.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2008 Hei Her er noen bilder, de er tatt med ett dårlig mobilkamera uten blitz så kvaliteten er ikke bra Målene på krybben er 445x245, de langsgående bjelkene er 4"x4". Håper dette hjelper deg. Ta kontakt dersom du lurer på noe Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
alfb Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2008 (redigert) Takker og bukker for bilder, Edo. Er relativt ny bruker på dette forumet og oppdager stadig noe nytt (fikk IM) Dette syntes å være et fantastisk forum som jeg vist må sette meg litt mer inn i alle "funksjonene" til. Edo, hadde vært veldig bra viss jeg også kunne fått måla på høyden foran og bak på krybba.. (Det var kanskje her jeg skulle brukt IM? det får jeg sette meg inn i) Redigert 5.Oktober.2008 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 6.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Hei Her er noen bedre bilder med mål og dimensjoner, som du ser på det ene bilde er krybben profilskåret etter skroget, dette må gjøres veldig presist slik at belastingen blir jevnt fordelt, dette gjelder også den bakerste, den har ikke så mye profiler men den buet etter skroget. Som du ser har jeg satt krybben på leca blokke for å få nok høyde til å kjøre dreva helt ned. Håper dette var til hjelp Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
alfb Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 (redigert) Hei Edo, Tusen takk for gode målsatte bilder. Dette var akuratt hva jeg trengte Redigert 6.Oktober.2008 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Engelbert Svart 10.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2008 Krybbe til denne båten er det vel enklest å kjøpe av Løddesøl sag - de har malene til orginalkrybben (regner jeg med). Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 Krybbe til denne båten er det vel enklest å kjøpe av Løddesøl sag - de har malene til orginalkrybben (regner jeg med). Nei. Løddesøl sag har kun malene til gamle modeller av scand, de som ble laget før første konkurs. (classic, nordic, baltic, atlantic osv.) Etter ny oppstart begynte scand å lage krybbene sine selv. Så Dynamic serien samt 360 har de ikke maler til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.