Jump to content

Hva slags båt har jeg kjøpt?

Polarn

Recommended Posts

Trukke de gutta går på Norsk tarifflønn, så lønnsutgiftene er nok overkomlige.

Men fjern det fæle ståloverbygget.

Litt småpussing på skroget.

Ett par ideer fra WalterS. :wink:

Så er du igang. Kan nok bli en bra båt det, skal du se :lol::lol: Litt :sweat: og :headbang: blir det vel. Men stå på.

PS. Sett inn en VP D6. Regner med at det blir endel brukte av dem til salgs snart. hvis VP finner ut hva som er feil med dem, før alle har havarert.

Også sett på ei mast, så du kan bruke den som seilbåt. da kan du forbanne alle Scand Balticer og andre som lager hekkbølger.

Til sommeren så kan du ta en tur i Kragerø sljær gården og fprtøye på brygga til Mouche.

Men ta båtfører beviset før du legger utpå.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Problemet med overbygget er at dørene er i baugen i stede for akter. Køya mi inni er ganske skjev i likhet med overbygget. Regner med den ble bygget sånn for å få regnvannet/sjøsprøyt drenert vekk raskere?? Noen som har noe tips på hvordan bygge opp innredningen rettere? Tenkte å bruke kryssfiner som jeg lukker med epoxy for så å male over.

Dæven, det mangler lanterner jo.... Noen tips på hvor jeg får tak i dette billig? Gjerne brukt....

Fenderne som fulgte med syns jeg har en flott og nostalgisk sjarm, muligens jeg maler på hvite striper. Noen her som sa det var dekk, men det sa ikke selgerne, så det så....

Båtførerprøven, hva er det???

Redigert av Polar 770 (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Det la jeg dessverre ikke merke til. Det blåste så fælt i natt at jeg skulle ned for å se etter Polaren, inn kommer denne doningen med 7 hyggelige karer som foreslo at vi kunne gjøre et likt bytte. Jeg tittet på båten som var mye større enn Polaren og tenkte at dette er jo et kupp, så jeg slo til. De mente merket var Bevardenda eller no lignende, men jeg er ikke så sikker. De mente den var meget sjødyktig og hadde seil langt med denne. Kunne ikke gjøre noe annet enn å slå til :yesnod:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Nei assa motoren var av ukjent merke. Prøvde å finne motornummeret, men det var hvist borte. Selgerne mente at det var fordi motoren var så velholdt at etter mye pussing og gnukking på motoren så hadde nr blitt på en måte blitt slipt vekk. Forbruket er ganske bra sa de.

Skal skifte olje på den i morgen for å være på den sikkre siden, men det ser ut til at jeg må skjøte på et rør ned i peilepinne røret for å få røret helt ned.

Går vel greit å bruke gaffatape??

Vil nå tro at Bevardenda er et datterselskap av Bavaria???

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...