Polarn Startet 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2008 Noen som har peiling? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Containerbåt Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 1 TEU Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Ja, jeg er litt usikker. Ser ut som en halvfabrikat muligens. Overbygget ser ut til å være i stål. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Honduras Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Første du bør gjøre er å ta inn fenderene. Mye finere når de ikke henger ute under seilas... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Tenkte jeg skulle sette lenke på fenderne så jeg med enkelthet kan dra de inn under seilas. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
benq Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Du må ha god råd som kan ha ett mannskap på 7 stykker , det er iallfall ikke min pengebok som tåler den slags luxus. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 (redigert) Trukke de gutta går på Norsk tarifflønn, så lønnsutgiftene er nok overkomlige. Men fjern det fæle ståloverbygget. Litt småpussing på skroget. Ett par ideer fra WalterS. Så er du igang. Kan nok bli en bra båt det, skal du se Litt og blir det vel. Men stå på. PS. Sett inn en VP D6. Regner med at det blir endel brukte av dem til salgs snart. hvis VP finner ut hva som er feil med dem, før alle har havarert. Også sett på ei mast, så du kan bruke den som seilbåt. da kan du forbanne alle Scand Balticer og andre som lager hekkbølger. Til sommeren så kan du ta en tur i Kragerø sljær gården og fprtøye på brygga til Mouche. Men ta båtfører beviset før du legger utpå. Redigert 5.Oktober.2008 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mckongen Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Har du rodd over til Sverige og kjøpt deg flatpakke??? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Glemte en ting du må gjøre under opp pussingen. Legg inn lys under vann, og en haug med juletrebelysning. da er det nok mange som syns du er Harry, men stol på meg det blir så fint så. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sleipner93 Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Båten virker jo solid da den tåler og ha en slik kasse på dekket. En slik veier vel en del? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Ser at lanterneføringa di er litt mangelfull Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 OG så burde du vurdert og satt dekkene på BILEN og fenderne på BÅTEN Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Kongeskipet Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 (redigert) Jeg tror den er en del av Containerfamilien, men den er også en nær slektning av trebrygge. Mener det latinske navnet er Containerus Snartsynkius. Redigert 5.Oktober.2008 av fiskegrateng (see edit history) Sitér dette innlegget Hvorfor bruke motoren og ha årene i reserve, når man kan bruke årene og ha motoren i reserve? Link to post
Bøljan Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Navnet blir vel "Kassa Blanka" Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 (redigert) Problemet med overbygget er at dørene er i baugen i stede for akter. Køya mi inni er ganske skjev i likhet med overbygget. Regner med den ble bygget sånn for å få regnvannet/sjøsprøyt drenert vekk raskere?? Noen som har noe tips på hvordan bygge opp innredningen rettere? Tenkte å bruke kryssfiner som jeg lukker med epoxy for så å male over. Dæven, det mangler lanterner jo.... Noen tips på hvor jeg får tak i dette billig? Gjerne brukt.... Fenderne som fulgte med syns jeg har en flott og nostalgisk sjarm, muligens jeg maler på hvite striper. Noen her som sa det var dekk, men det sa ikke selgerne, så det så.... Båtførerprøven, hva er det??? Redigert 5.Oktober.2008 av Polar 770 (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sir Limmerick Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Når du kjøpte båten la du merke til om skutesiden er malt eller om den er metta med olje? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Det la jeg dessverre ikke merke til. Det blåste så fælt i natt at jeg skulle ned for å se etter Polaren, inn kommer denne doningen med 7 hyggelige karer som foreslo at vi kunne gjøre et likt bytte. Jeg tittet på båten som var mye større enn Polaren og tenkte at dette er jo et kupp, så jeg slo til. De mente merket var Bevardenda eller no lignende, men jeg er ikke så sikker. De mente den var meget sjødyktig og hadde seil langt med denne. Kunne ikke gjøre noe annet enn å slå til Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sir Limmerick Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Mest sansynlig et lykkelig valg Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Sitter det stor motor i den? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
hifo Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 har du målt forbruket på den? der noe uaerodynamisk ut . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
JonnyBoy Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Det der er vel den nye modellen til Bavaria??? Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Nei assa motoren var av ukjent merke. Prøvde å finne motornummeret, men det var hvist borte. Selgerne mente at det var fordi motoren var så velholdt at etter mye pussing og gnukking på motoren så hadde nr blitt på en måte blitt slipt vekk. Forbruket er ganske bra sa de. Skal skifte olje på den i morgen for å være på den sikkre siden, men det ser ut til at jeg må skjøte på et rør ned i peilepinne røret for å få røret helt ned. Går vel greit å bruke gaffatape?? Vil nå tro at Bevardenda er et datterselskap av Bavaria??? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
benq Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Motoren i denne båten er enten en 46 hk " Rækifjæra" eller den mere kjente 42 hesteren "hjælpmeg fram" Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Tror muligens det var "hjælpmeg fram" motoren ja. De hadde fått til tauehjelp fra kystvakta noen ganger. Tror jeg skal skaffe meg en jolle som var inn for 18 årsiden i tillegg med Yamahamotor Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.