Ekkolodd Startet 5.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2008 Heisann, har en Johnson 92-93 modell 40 HK, Hvor det er en manuel løfte sylinder på den, men den har låst seg helt. Noen som veit hvor jeg kan få tak i en ny? er det mye arbeid og skifte. har vært ødelagt siden jeg kjøpte den, selger innformerte om d osv. Hvordan fungerer den egentlig? er en "spake under motorhuset som sikkert har noe med det og gjøre, som da også selvfølgelig sitter bomfast. Noen som har nå tips råd? takk på forhånd ;) Sitér dette innlegget Link to post
melrakke Svart 5.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2008 Har også ein slik motor med samme problem. Har forstått det som denne delen ikke kan repareres, men må kjøpes orginalt ny til ein høøøg pris. Sitér dette innlegget Link to post
melrakke Svart 5.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2008 Ligger en manuell brukt trimsylinder til 40&50hk ute på e-bay, et bud foreløpig på 5,5 u.s.d.. Står ingen ting om tilstand. Noen som vet noe om fraktkostnader ? Sitér dette innlegget Link to post
Ekkolodd Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Er det trim sylinder det heter for en sånn? trudde d var løfte sylinder ellerno sånt, vanskelig og søke på nett når man ikke helt veit hva det heter:) Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 6.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 (redigert) Heisann, har en Johnson 92-93 modell 40 HK, Hvor det er en manuel løfte sylinder på den, men den har låst seg helt.Hvordan fungerer den egentlig? Først må du demontere sylinderen, da får du sjekket om den er i orden eller ødelagt. Det er vel denne typen som er gassfylt, og det skal være temmelig godt trykk i den slik at den hjelper til å løfte motoren ut av vannet. Ofte er det bare rust i opplagrings akslene som gjør at denne går tregt. Fjerning av rust, smøring og evt nye foringer kan gjøre underverker her. Er sylinderen gåen og det ikke er trykk i den må den selvsagt skiftes om du vil ha den ønskede fungsjonen. Redigert 6.Oktober.2008 av barentz (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ekkolodd Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Først må du demontere sylinderen, da får du sjekket om den er i orden eller ødelagt. Det er vel denne typen som er gassfylt, og det skal være temmelig godt trykk i den slik at den hjelper til å løfte motoren ut av vannet. Ofte er det bare rust i opplagrings akslene som gjør at denne går tregt. Fjerning av rust, smøring og evt nye foringer kan gjøre underverker her.Er sylinderen gåen og det ikke er trykk i den må den selvsagt skiftes om du vil ha den ønskede fungsjonen. OKi, takk for svar. kan igrunn veldig lite om båtmotorer generelt. veit du hvordan jeg får demontert sylinderen? skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til det Sitér dette innlegget Link to post
melrakke Svart 6.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Har heller ikkje kunnskaper om denne type sylinder. Meg fortalt så er det (også)? olje i desse sylindrene. Ei kran montert på motorbraketten brukes til å sette motoren i den stilling ein måtte ønske, ved å åpne eller stenge forbindelsen mellom topp og bunn på sylinderen. Oljen på desse sylindrene skal bli "stiv" med åra, og dermed blir det vanskeleg /umuleg å dra motoren opp. Har kikka litt på "I-BOATS" (amerikansk nettsted), og der blir det sagt at desse sylindrane ikkje kan "gjørast service" på. Har demontert heile min motor, men ikkje tatt sylindren ut or motorbraketten så langt, men det kommer til å bli gjort etter hvert. Motoren din må i hvert fall av båten, og motorbraketten (den som fester motoren på akterspeilet) må demonteres. Trur ein da skal kunne få ut trim/tilt sylinderen, eller hva den heter. Dersom det er slik at oljen er blitt "stiv", og dersom sylinderen lar seg åpne, skulle ein tru at det hadde gått an å skifte ut oljen. Men iflg. "I-BOATS"," desse sylindrane lar seg ikkje gjørast service på". Kan dei vere gassfyllt i tillegg ??? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 6.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Disse sylinderne er fylt med gass , de kan ikke demonteres eller etter fylles. De har vært en fiasko helt fra dag 1. Har byttet mange slike men de nye holder ikke lenge de heller.nyere motorer har fåt ny løsning. Ps har vært borti vire som har irret fast , prøv å løft ventilen med nebbtang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.