Jawik Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Jeg har utviklet en SEBI-distro. Og fortsetter med denne slik at S/Y SEBI får sin egen elektronikk med tiden. Tar tid men det er på privat basis. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Chrislia Svart 8.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Dette er i ferd med å bli en passe lang tråd og etter som jeg er helt ny på forumet her er det kanskje på sin plass å presentere seg. Navnet er Christian og jeg er 27 sommre gammel. Jeg har i flere år hatt lyst på båt og nå har jeg omsider fått mulighet til å oppflylle "drømmen". Valget falt på en 1992 skibsplast 560VS med en OMC 130HK motor. Jeg er avhengig av å ha den på henger og rulle frem og tilbake til vannet da en ok båtplass for tiden virker uoppnålig. Når det er sagt vet jeg svært lite om båt og motor generelt, men jeg er "vokst opp" på en hytte i Stavern der jeg har kjørt båt med påhenger hele oppveksten. Så jeg er her for å lære og skal samle opp det jeg får med meg slik at det blir nyttige tråder for andre. Jeg er ingen nybegynner på forum. til daglig driver jeg et lite datafirma med fokus på hjelp/støtte/support fremfor salg, selvom det også er en viktig del av hverdagen. Jeg vet sånn sett en god del om fordeler og ulemper med windows/microsoft. I tillegg er jeg utdannet elektonikk "ingenting-gjør". Derfor synes jeg det er moro å finne på og lage egne løsninger, som f.eks en pc druknet i olje for å unngå fukt (noe det åpnebart er mye av på sjøen). Når det gjelder inntekt så har jeg det "helt" greit, hverken mer eller mindre. Det betyr at jeg ikke gidder å bruke 15.000 på et program for Linux, spesielt når Linux er utviklet for et freeware marked i utgangspunket. Jeg er ute etter greie og rimelige løsninger som også andre kan benytte seg av. Og seriøse bidrag på mine tråder. Well, cant reveal all my secrets at once. Best å spare resten. Uannsett, jeg har kommet for å bli :) Håper jeg kan få hjelp til mine spørsmål og at jeg kan være til hjelp for andre med de erfaringer og kunnskaper som jeg selv kan bidra med. Sitér dette innlegget Link to post
MaLang Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Jeg har utviklet en SEBI-distro. Og fortsetter med denne slik at S/Y SEBI får sin egen elektronikk med tiden. Tar tid men det er på privat basis. Fortell mer:) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Ikke så mye å fortelle om annet enn at Knoppix er med i en versjon og standard kjerne i en annen versjon. Har vært noe stille i de siste månedene med dette prosjektet. Mye arbeid med ombyggingen av skuta og programmering er noe jeg gjør i stille viker (oppankret). Men målet er å styre all elektronikk via multiplekser på KISS basis. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
MaLang Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Satte meg ned for å se om en moving maps app var så vanskelig å få til i praktis... har ett scannet papirkart som jeg nu kjører i en rudimentær proof of concept applikasjon:) Kanskje det kunne bli no brukbart av dette etterhvert? Moen som kjenner igjen språket i min relativt hårdkodede kode?) - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Moen som kjenner igjen språket i min relativt hårdkodede kode?)- MartinL Er det Perl? En objekt-orientert variant. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
MaLang Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Er det Perl? En objekt-orientert variant. Jau... OOP i perl:) Knall språk:) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Hei er dette løsningen for dere med LINUX.??? SeaClear works on most PC's running Windows 95 and up, but as Windows 95/98/ME has many limitations, Windows 2000/XP/Vista is recommended. No Linux version is available but SeaClear is reported to work well with Wine, see WineHQ for more details. http://www.sping.com/seaclear/ Dere burde også skrive til OLLE og spørre om han kunne bygge om SEACLEAR til LINUX, er det noen som kan det er det han. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.