MartinN Startet 6.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 6.Oktober.2008 Hei, Er det noen som har bygget innredning (setekasser, pentry etc.) og glassfibret dette før maling/ lakkering og som har bilder fra denne prosessen? Det hadde vært morsomt og lærerikt å sett noen resultater og hørt noen erfaringer.. Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 6.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Du kan jo få noen tips i denne tråden. Det er ikke så mye om innredning, men det er jo noe å hente ang. teknikker o.l. Sitér dette innlegget Link to post
MartinN Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Du kan jo få noen tips i denne tråden.Det er ikke så mye om innredning, men det er jo noe å hente ang. teknikker o.l. Den tråden er fulgt med falkeblikk! Mye bra tips der... Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 6.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Prøv www.maritimstart.no dr er det noen linker. En annen lærerik tråd er www.njordforum.no Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 6.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 holder på med et prosjekt, halco 26 Har vore veldig lite oppdateringer, men du ser no litt korleis eg har gjort det. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 8.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2008 Slik jeg har oppfattet det er det i prinsippet tre måter å bygge noe i glassfiber på: 1: Laminere glassfiber (m. epoxy eller polyster) utenpå en treplate/kjerne 2: Laminere glassfiber utenpå en skumkjerne (typisk for seilbrett f.eks.) 3: Laminere i en form For punkt 1 og 2 ville jeg vel ha brukt epoxy, Særliig på 2 da kan man bruke polystyren-skum (styrofoam etc). som ellers vil bli oppløst av styrenen. Let litt på nettet om selvbygging av kajakker og seilbrett så vil du sikkert få ideer. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 8.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2008 For laminering utenpå en NY x-finerplate som er godt avfettet er det vel ikke noe vits i å bruke epoxy. Hvis du skal støpe endel (en halv kg eller mer) er prisforskjellen mellom polyester og epoxy stor. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.