Jump to content

Snekke med dragehode rorkult


Guest aquaform

Recommended Posts

Guest aquaform

Hei!

 

Jeg har en bekjent som jobber på en båt fortiden, og han har et spørsmål i den anledningen:

Er det noen som vet hvilken båtbygger/verft som benyttet et dragehode på rorkulten? Det er

en 26 fots snekke fra slutten av 50-tallet(?), motoren er ihvertfall en Marna fra '57.

 

Lurer på om dette dragehodet sier noe, kompisen mente det var et "varemerke" på et verft/båtbyggeri...

Link to post
Share on other sites

hei! jeg hadde en tresnekke en gang med dragehode på rorkulten. det var en gjennestad/?/jennestad 23 fot. gjennestad hadde båtbyggeri i nærheten av arendal tror jeg. men har også fått bekreftet at de produserte båter på jeløy ( v. fiske båthavn) også. vet ikke når produksjon startet-stoppet. jeg (bor i Moss) hadde denne snekka i et par år tidlig på 90 tallet og båten hadde en 8-12 FM motor, det var en del å gjøre på den da, så den var ganske gammel....  dragehode på rorkult=gjennestad ble jeg fortalt av vitere...

hilsen biggen

Link to post
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...