Jump to content

På jakt etter en spenningsvakt

finnarne

Recommended Posts

Siden BoBeep lekker som en sil når det regner, så er det ikke fritt for at det kommer inn litt vann, også nå som hun står på land. Jeg har derfor montert en lensepumpe i henne, slik at det ikke skal stå for mye vann. Pumpe og nivåbryter er av beste(?) Biltemakvalitet, så noen problemer er det jo.

Av og til henger bryteren seg opp, og da kan fort lense pumpa stå å trekke strøm. Det skjedde i sommer, med defekt batteri som resultat. Dyrere pumper har gjerne en nedre grense som de virker på, men ikke de enkle fra Biltema. Neste gang tror jeg det blir en annen pumpeleverandør, men Nå har jeg pumpe og bryter, og er egentlig forøyd med disse, bortsett fra et ødelagt batteri. Så da er man på jakt etter noe som kan forhindre at batteriet blir helt tappet. Jeg fant denne hos biltema, som kanskje kunne brukes. Men så lurte jeg - vil ikke et vanlig rele fungere på samme måte ?

Det vil kanskje være enklere å få montert...

Ønskelisten for nesteår inneholder denne fra pumpa rule (skal prøve den ut i en jolle først), samt GSM-alarmen fra ClasOhlson.

Men inntil da trenger jeg noe som kan gjøre at jeg ikke helt ødelegger batteriet i vinter.

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Mulig den fra MasterVolt hadde vært fin, men jeg likte ikke prisen (NOK 2525)

Forsøker meg med den enkle og billige fra BT til NOK 99,90, selv om jeg da må mekke litt (det hadde sikkert vært nødvendig uansett)...

Vifa - Bruce Roberts 35

Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Et vanlig rele trenger mye høyere tilslagspenning enn holdespenning. Det betyr i praksis at det slår inn ved en 10-11 volt og holdes inne til langt under dett. Derfor er ikke det noen løsning

Takk, det var det jeg var litt redd for. Går for BT-løsningen.

Vifa - Bruce Roberts 35

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...