camo Startet 9.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 9.Oktober.2008 hei er så heldig å ha storhavet som nermeste nabo på jobben,og det paserte nettop en båt forbi med mange lanterner i masten , båten var ca 60/70 fot stor og hadde 5 lys i masten ,øverst rød , blank,rød,blank,rød, lurer selsagt hva dette betyr ,noen som vet?? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2008 Kanskje et fartøy engasjert i "dredging or underwater operations"? Det blir da sett ovenfra rød-hvit-rød-hvit. Under dette kan det være babord sidelanterne du har sett. Sitér dette innlegget Link to post
camo Svart 11.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 båten hadde styrbord side mot meg(så grønn lanterne)så det må nok vere en annen forklaring. skal leite litt rund på nettet og se om eg finner noe. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 Sjekka i læreboka. Regel 27 Fartøy som ikke er under komando eller som ikke har begrenset evne til å manøvrere.. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
camo Svart 11.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 oki takker for svar blir jo nyskjerrig nor en ser nye ting Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 Her er en side med litt om lanterneføring. Her er en til. Klikk på "Skibslys" på venstre side under "Øvelser" Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 .....og hadde 5 lys i masten ,øverst rød , blank,rød,blank,rød, ..... Jeg får ikke det nederste røde lyset til å passe med min begrensede kunnskap. Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 Hva betyr 4 hvite over en rød laterne ? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 Hva betyr 4 hvite over en rød laterne ? Det kan bety slep og skyveslep.. men dette vet vel Hilmar hvis han er på nett Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Poseidon Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 ......, lurer selsagt hva dette betyr ,noen som vet?? Såvidt jeg kan se betyr det bare at en eller annen har slått på litt for mange brytere . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gunga Din Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 Hva betyr 4 hvite over en rød laterne ? kan vare en tug (lengre enn 50m) med ett slep over 200m som du ser litt snett forifra (BB-side)..... 3 vite sitter i förmasten o 1 vit i aktermasten Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sjøtummel Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 Ble passert av et lasteskip i går som hadde skrudd på hvitt arbeidslys ved sidelanterner. Det så ganske forvirrende ut. Sitér dette innlegget Link to post
cox Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 "øverst rød , blank,rød,blank,rød," Fartøy som holder på med fiske, og har nedsatt evne til å manøvrere. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 11.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2008 ....,og det paserte nettop en båt..... .....Fartøy som holder på med fiske, og har nedsatt evne til å manøvrere. ..... I teorien ja, men jeg ser vanskelig for meg en situasjon hvor begge disse kombinasjonene føres samtidig med at "....,og det paserte nettop en båt....." dvs at man gjør fart? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
cox Svart 12.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Fiskebåter + en del lastebåter slår sjelden av lanternene når de ligger ved kai. Antar at det er noe lignende som har skjedd her også, f.eks bruk i propellen, og glemt å slå over igjen etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Ett eller ett annet surveyfartøy vil jeg tro. De kan ha masse rart på slep. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Ett eller ett annet surveyfartøy vil jeg tro.De kan ha masse rart på slep. Med lanterneføring som et fiskefartøy med begrenset evne til å manøvrere? Nei, jeg heller nok fortsatt til at man har fiklet med litt flere brytere enn hva som var strengt tatt nødvendig - f.eks etter at man har hatt bruk i propellen og kommet seg løs igjen . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Mulligan Svart 12.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Tja, kan nok være. Men et survey fartøy med ett slep som er seks kilometer langt og en kilometer bredt fører jo noe lignende? Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 12.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Her kommer svaret frå en gammelsjømann. 4 hvite over en rød lanterne: 5 etasjer fransk horehus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.